ЕСТЕТИКА ПОП-АРТУ У ТВОРЧОМУ ДОРОБКУ ЛЕДІ ГАГИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/art/2025.3.24Ключові слова:
поп-культура, популярна музика, поп-арт, альбом «Artpop», музика ХХІ ст., Леді Гага, Енді УорхолАнотація
Поп-арт як мистецький напрямок багаторазово ставав предметом різноманітних досліджень та залишається одним з найбільш актуальних векторів досліджень у новітньому образотворчому мистецтві. Водночас, прояви поп-арту у творчості видатних сучасних співаків наразі не здобули належного ґрунтовного мистецтвознавчого осмислення, що актуалізує дослідження естетичних засад поп-арту у творчості Леді Гаги. Стаття містить стислу характеристику зародження терміну «поп-арт», співвідношення поп-культури та поп-арту. У статті обґрунтовується зв'язок між творчими принципами популярної поп-співачки Леді Гаги (Lady Gaga) та культової особистості мистецтву поп-арту – Енді Уорхола (Andy Warhol). На основі аналізу виконавської практики Леді Гаги конкретизовано специфіку її виконавського стилю, що сформувався під впливом естетики поп-арту. Актуалізовано динаміку становлення та розвитку виконавського стилю Леді Гаги, визначено причини та особливості роботи «Haus of Gaga», уточнено концептуальні естетичні засади презентації альбому «The Fame»; конкретизовано концепцію альбому «The Fame Monster», схарактеризовано значення альбому «Born This Way», визначено концептуальність альбому «Artpop». Стаття також містить аналіз реалізації поп-арту у концертних турах по Північній Америці «The Fame Ball», «The Fame Monster Ball», Південній Америці «Born This Way Ball», у сценографії та режисурі яких повною мірою проявляються риси поп-арту, а також поглядів Леді Гаги на значення поп-арту у її власному творчому доробку. Робиться узагальнення, що поп-арт-ідея домінування особистості артиста (зірки поп-культури) у системі арт-бізнесу, стала основою особистісного та професійного розвитку Леді Гаги, а ідеї та концепції поп-арту безпосередньо вплинули на творчість співачки, і наразі є усі підстави вважати її продовжувачкою поп-арт-руху.
Посилання
Campbell B. Gaga: Five Foot Two. Netflix. 2017. https://www.netflix.com/title/80196586?source=35 (дата звернення 01.02.2025)
Graefer A. “Reading” through the skin: Lady Gaga's online representation and affective meaning-making. The Journal of Popular Culture. 2016. № 49(3). P. 522–540.
Roberts S. B.. Beyond the classic: Lady Gaga and theology in the wild public sphere. International Journal of Public Theology. 2017. № 11(2). P. 163–187.
Robinson L. Lady Gaga’s Cultural Revolution. Vanity Fair. 2010. September. P. 329–331.
Simões I. Gonçalves C. A., Gonçalves M. A., Silva S. da C. D., Melo E. S.. Between The Fame and Joanne: Parallels of Lady Gaga’s Career with Business Strategies in Competitive Environments. Revista De Administração Da UFSM, 2019. № 12(2). P. 384–401.
Walker J. A. Cross-overs: Art into Pop, Pop into Art. London: Metheun, 1987. 169 p.
Yebra J. M. Camp revamped in pop culture icon Lady Gaga: The case of ‘telephone’ and ‘born this way. European Journal of American Culture. 2018. № 37(1). P. 39–55.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.








