ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ МАЙБУТНІМ ФАХІВЦЯМ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТА ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/philspu/2025.10.13

Ключові слова:

цифрові інструменти, викладання іноземних мов, онлайн-освіта, змішане навчання, Kahoot, Google Classroom, Microsoft Teams

Анотація

Ця стаття містить детальне дослідження застосування цифрових інструментів для викладання іноземної мови студентам інформаційних та освітніх технологій. Дослідження висвітлює методологічні засади та практичне застосування таких платформ, як Google Classroom, Microsoft Teams, Zoom, Kahoot у змішаному та суто онлайн навчальних форматах. Воно сприяє якісній практиці, що проводиться впродовж трьох академічних семестрів, щоб оцінити, як ці цифрові інструменти впливають на зацікавленість і мотивацію студентів, а також на їх мовну компетентність та розвиток цифрової грамотності.У цій статті представлено гібридні моделі навчання, які сприяють самостійності студентів, гнучким крокам та комунікативній практиці в реальному світі. У ній відзначено виклики в цифровій справедливості та технічних труднощах, а також неминучу потребу в навчанні викладачів, щоб забезпечити ефективну інтеграцію цих інструментів. Результати показали, що гейміфікація за допомогою Kahoot покращує запам’ятовування лексики та створює сприятливе навчальне середовище з низькою тривожністю. Відтак, узгодження педагогічних цілей з технологічними можливостями стає найважливішим для запобігання поверхневому використанню цифрових інструментів. Наприкінці статті містяться рекомендації для педагогів, які виступають за продумане, інтегроване цифрове викладання іноземної мови, яке може підготувати майбутніх фахівців до задоволення потреб цифрового спілкування та автономного навчання упродовж усього життя. У подальших дослідженнях необхідно розглянути, чи можуть гібридні моделі навчання масштабувати різні дисципліни та інституційні обставини.

Посилання

Tahriri, A., Danaye Tous, M. & MovahedFar, S. (2022). The Impact of Digital Storytelling on EFL Learners’ Oracy Skills and Motivation. International Journal of Applied Linguistics and English Literature, 4, 3, 144–153.

Godwin-Jones, R. (2021). New Technologies for Language Learning. Language Learning & Technology. 25(3), 6–26. https://doi.org/10125/73443.

Kumaravadivelu, B. (2012). Language Teacher Education for a Global Society. Routledge.

Garrison D.R., Vaughan N.D. (2008). Blended Learning in Higher Education: Framework, Principles and Guidelines.

Almusharraf, N., & Khahro, S. (2020). Google Classroom as a Learning Management System to Develop Teachers’ Autonomy. Education and Information Technologies, 25, 3781–3804.

Wang, A. I., & Tahir, R. (2020). The Effect of Using Kahoot! for Learning – A Literature Review. Computers & Education, 149, 103818. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103818.

Pham, N. K. T., Huynh, T., Tran, V. M. Q., Pham, N. N. P., Ho, H. T., & Nguyen, L. H. K. (2024). EFL Students’ Perceptions of E-learning Tools’ Effects on Students’ Engagement in English Speaking Skill Online Classes. AsiaCALL Online Journal, 15(1), 34–54. https://doi.org/10.54855/acoj.241513.

Wang, X.-M., Zhou, W.-Q., Hwang, G.-J., Wang, S.-M., & Huang, X.-T. (2024). The Mediating and Moderating Role of Cognitive Engagement in the Relationship between Prior Knowledge and Learning Achievement in Game-Based Learning. Educational Technology & Society, 27(4), 136–155.

Zhang, J. (2023). EFL Teachers’ Digital Literacy: The Role of Contextual Factors in Their Literacy Development. Frontiers in Psychology, 14, Article 1153339. Published July 24, 2023. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1153339.

Çakir, I., & Işik, I. (2020). Effects of Reflective Teaching Techniques on Self-Evaluation of Teachers for Further Lessons: Analysis through Diary Keeping. Focus on ELT Journal, 2(1), 20-36. https://doi.org/10.14744/felt.2020.00016.

Tai, T.-Y. (2022). Effects of Mobile Virtual Reality on the Listening Skills of EFL Learners. Language Learning & Technology, 26(1), 1–23.

Chen, L., & Rodway, C. (2021). Strategies of Language Learners at a Distance in Asynchronous and Synchronous Conditions. CALICO Journal, 38(1), 23–46.

Ahmed, A. A. A., Sayed, B. T., Wekke, I. S., Widodo, M., Rostikawati, D., Ali, M. H., Hussein, H. A. A., Azizian M. (2022). An Empirical Study on the Effects of Using Kahoot as a Game-Based Learning Tool on EFL Learners’ Vocabulary Recall and Retention. Education Research International. Article ID 9739147 http:// doi.org/10.1155/2022/9739147.

Hartono, H., Elok, W. & Choiril, A. (2023). Group Work in Zoom Breakout Rooms to Enhance English Speaking Self Efficacy for Active Learning Activities. Studies in English Language and Education, 10(1), 137–154. https://doi.org/10.24815/siele.v10i1.26021.

Yang, H., Kim, H., Lee, J., & Shin, D. (2022). Implementation of an AI Chatbot as an English Conversation Partner in EFL Speaking Classes. ReCALL, 34(3), 327–343. https://doi.org/10.1017/S0958344022000039.

Díaz-Suárez, V., Martín-Paciente, M., & Travieso-González, C. M. (2025). Impact of Digital Platforms on the Practices of Teaching Professionals: A Discussion Paper on Impressions Regarding the Development of Competence and Inclinations Toward Active Methodologies. Applied Systems Innovation, 8(3), 64. https://doi.org/10.3390/asi8030064.

Reinhardt, J. (2022). Everyday Technology Mediated Language Learning: New Opportunities and Challenges. In C. Lütge (Ed.), Foreign Language Learning in the Digital Age: Theory and Pedagogy for Developing Literacies (pp. 67–84). Routledge.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-08-26