МЕТАФОРИ БРЕНДА ІВ СЕН ЛОРАН ЯК МЕХАНІЗМ ВПЛИВУ НА МІФОЛОГІЧНУ СВІДОМІСТЬ СПОЖИВАЧА У РАКУРСІ ТЕОРІЇ КОНЦЕПТУАЛЬНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32782/philspu/2025.11.16Ключові слова:
метафори, концептуальна інтеграція, бренд «Ів Сен Лоран», брендовий міфАнотація
Стаття присвячена аналізу ролі метафоричних структур у брендовому дискурсі французького дому моди «Ів Сен Лоран», де метафора розглядається як когнітивний механізм, що сприяє формуванню брендового міфу, впливаючи на міфологічну свідомість цільової аудиторії. Теоретичною основою дослідження є теорія концептуальної інтеграції, що дає змогу виявити, як у метафоричних блендах виникають емерджентні значення, що активують мотиваційні настанови споживача і спрямовують їх на набуття ідентичності, автентичності та самореалізації. Метою статті є аналіз метафоричних моделей, виявлених у висловлюваннях засновника бренда, та визначення їхньої функції у формуванні стійкого, емоційно навантаженого міфу, в якому бренд постає як медіатор між внутрішніми потребами особистості та їх реалізацією. Дослідження демонструє, як у рамках концептуального блендингу створюються ментальні простори, в яких продукція бренда набуває символічної функції засобу трансформації та самоздійснення. Завдяки метафорам продукцію бренда «ІСЛ» позиціонують як метафоричний інструмент, ритуальний предмет, що надає жінці впевненості – «ключ» до внутрішньої краси; як знак глибинної індивідуальності, автентичного «я», чуттєвого саморозкриття, що перевершує мову та письмо; як інструмент комунікації, через який споживач може бути почутий і розповідає світові про себе. Бренд високої моди набуває символічного права говорити від імені особистості. Отже, метафори активують культурні фрейми та фонове знання, пов’язані з ідеологією та міфологією бренда у співвіднесенні з міфологічними структурами сучасної споживчої культури. Результати аналізу розширюють уявлення про роль метафори у брендингу і стратегічній комунікації та можуть бути теоретичною основою для подальших міждисциплінарних досліджень когнітивного моделювання у дискурсі високої моди.
Посилання
Воскобойник В., Сухачова Н. Метафора як стилістичний засіб впливу на адресата (на прикладі англомовних рекламних текстів). Лінгвістика. 2023. Вип. 1 (47). С. 96-107. doi: 10.12958/2227-2631-2023-1-47-96-107.
Петрова Г. Л. Прояв сугестивної функції метафори в рекламі. Наукові Записки Національного університету «Острозька академія». Серія: Філологічна. 2013. Вип. 39. С. 193-195.
Словник української мови. URL.: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87
Barthes R. Rhétorique de l’image. Communications. 1964. Vol. 4 (4). P. 40-51.
Fauconnier G., Turner M. The way we think. Conceptual blending and the mind’s hidden complexities. New York: Basic Books. 2002. 464 p.
Holt D. How Brands Become Icons: The Principles of Cultural Branding. Boston: Harvard Business Press, 2004. 265 p.
Kravchenko N. Cognitive interpretation of visual metaphor: The interface of relevance theory, conceptual blending, and conceptual metaphor theories. Lege artis. Language yesterday, today, tomorrow. Special issue: Cognitive linguistics, pragmatics, and affective sciences. 2025. Vol. 10 (1). P. 37-53. https://doi.org/10.34135/lartis.25.10.1.03
Kravchenko N., Kravets O., Naumova Y., Uriadova V., Shepelska I. Analyzing creative metaphors in advertising: Integrating relevance theory and conceptual blending approaches. Amazonia Investiga. 2024. Vol. 13 (82). P. 177-185. https://doi.org/10.34069/AI/2024.82.10.14
Kravchenko N., Zhykharieva O., Letunovska I. Semiotics of Harley-Davidson advertising through stylistics and pragmatics: The concept of Freedom in constructing targer consumer identity. Revista Univap. 2024. Vol. 30 (65). P. 1-15. https://doi.org/10.18066/revistaunivap.v30i65.4526.
Kravchenko N., Valigura O., Meleshchenko V., Chernii L. Simplicity is the ultimate sophistication” or half a century of IT consumer identity formation: A pragmatics approach. Token: A Journal of English Linguistics. 2021. Vol. 13. P. 141-169.
Lakoff G., Johnson M. Metaphors We Live By. Chicago: Chicago University Press. 1980. 242 p.
Sweetser E. Metaphor and metonymy in advertising: Building viewpoint in multimodal multi-space blends. Journal of Pragmatics. 2017. Vol. 122. P. 65-76. https://doi.org/10.1016/j.pragma.2017.10.012.
Yves Saint Laurent: His 50 x Most Memorable Quotes. Pairfum. 19.06. 2024. URL.: https://www.pairfum.com/yves-saint-laurent-his-50-x-most-memorable-quotes/
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.






