INSTRUMENTAL TRADITIONS OF THE BAROQUE ERA IN THE CHAMBER AND INSTRUMENTAL MUSIC OF THE ARTIST OF THE COMPOSING SCHOOL OF THE CHERNIGIV REGION OF UKRAINE AT THE END OF THE 20’TH – THE FIRST QUARTER OF THE 21’ST CENTURY, OLEKSANDR IVANKO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/art/2024.1.26

Keywords:

chamber-instrumental music, musical art, performance, innovative repertoire, composer school of Chernihiv region of Ukraine, Ukrainian modern composer of end of 20’th – first quarter of 21’st century, Oleksandr Ivanko

Abstract

The purpose of the work is to consider the influence of the instrumental traditions of the Baroque era on the chamber-instrumental music of the artist of the composer school of the Chernihiv region of Ukraine at the end of the 20’th – the first quarter of the 21’st century Oleksandr Ivanko in the dimension of musical art. The research methodology is based on system-analytical and theoretical methods. The scientific novelty lies in the fact that chamber-instrumental music, which is usually considered in terms of the regional culture of Ukraine, is an inexhaustible source for scientific research in the field of musical art. Among the regional variety of composers’ creativity, the creativity of the composer of the Chernihiv School Oleksandr Ivanko stands out in bright colors, in particular, his significant work on chamber-instrumental music, which actualized the choice of the topic of the proposed article. Conclusions. Based on the results of the research, the chamber-instrumental works of Oleksandr Ivanko, an artist of the composer school of the Chernihiv region of Ukraine at the end of the 20’th – the first quarter of the 21’st century, were analyzed: concertino in the old style of e-moll and concertino in the old style of d-moll for violin and piano. The innovative aspects of the reconstruction of the image of baroque music through the prism of the found equivalents of the semantics of the intonation regularities of the stylistic language of the ancient style of music of the 18’th century have been updated. It was established that the researched works of Oleksandr Ivanko indicate the legitimacy of existence, since the principle of instrumental versioning of the contemporary composer opens new angles of understanding baroque reminiscence.

References

Горбаль Я. Камерно-інструментальна музика французьких композиторів першої половини ХХ ст. Музикознавча думка Дніпропетровщини. Дніпро : Грані, 2021. Вип. 20 (1, 2021). С. 201–211. URL: https://grani-print.dp.ua/index.php/mtd/article/view/505/420.

Горецька Н. Стилістичні особливості виконання старовинної інструментальної музики. Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. Розділ 2. Жанрово-стильова та комунікативна специфіка виконавської творчості. Музика і театр. Харків, 2020. Вип. 57. С. 110–132. DOI: 10.34064/khnum1‐5707.

Даценко В. Характеристика фортепіанних творів В. Косенка житомирського періоду роботи майстра. Мистецтвознавчі записки : збірник наукових праць. 2020. Вип. 38. С. 143–148. URL: https://nakkkim.edu.ua/images/Instytuty/dysertatsii/Autoreferat_DatsenkoVP.pdf.

Іванько О. «Відлуння давнини» із циклу «Монастирські візерунки». URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2019/04/Відлуння-давнини.pdf.

Іванько О. «Відгуки старовини» із циклу «Монастирські візерунки». Для баяна ROLAND FR-1X, цифрового піаніно CLAVINOVA YAMAHA CLP-675 DW/E, GRAND PIANO, у виконанні інструментального тріо у складі О. Іванька, Л. Іванько, О. Леус. URL: http://surl.li/ovlht.

Іванько О. Вогні великого міста. URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2024/01/О.Іванько-Вогні-великого-міста.pdf.

Іванько О. Вокаліз із сюїти у старовинному стилі (для скрипки та фортепіано). URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2016/08/19Вокализ-для-скрипки-и-ф-но.pdf.

Іванько О. Композиторський сайт. URL: https://ivankomusic.com/.

Іванько О. Концертино у старовинному стилі d-moll для скрипки та фортепіано. Присвята О. Шимко. URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2016/08/14А.Иванько.Концертино-скрипка-d-moll.pdf.

Іванько О. Концертино у старовинному стилі d-moll для флейти та фортепіано. URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2016/08/15Концертино-для-флейты-ре-минор.mus_.pdf.

Іванько О. Концертино у старовинному стилі e-moll для скрипки та фортепіано. URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2016/08/12Концертино.mus-флейта.pdf.

Іванько О. Концертино у старовинному стилі e-moll для флейти та фортепіано. URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2016/08/13Концертино-e-moll.mus_.pdf.

Іванько О. Концертино F-dur для флейти та фортепіано. URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2016/08/Концертино-F-dur.pdf.

Іванько О. Концертна п’єса (для скрипки та фортепіано). URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2024/01/О.Іванько-Концертна-пєса.pdf.

Іванько О. Містерія (для двох цимбал, ударних та контрабаса). URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2016/08/9Містеріяц.pdf.

Іванько О. Пісня без слів (для труби та фортепіано). URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2024/01/О.Іванько-Пісня-без-слів.pdf.

Іванько О. Роздум (для скрипки та фортепіано). URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2024/01/Роздум-2.pdf.

Іванько О. Роздум (для скрипки та фортепіано) у виконанні камерного ансамблю у складі Оксани Шимко та Людмили Іванько. URL: http://surl.li/ovqrt.

Іванько О. «Світло крізь скло» із циклу «Монастирські візерунки». Для баяна ROLAND FR-1X, цифрового піаніно CLAVINOVA YAMAHA CLP-675 DW/E, GRAND PIANOURL. URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2019/04/Світло-крізь-скло.pdf.

Іванько О. «Світло крізь скло» із циклу «Монастирські візерунки». Для баяна ROLAND FR-1X, цифрового піаніно CLAVINOVA YAMAHA CLP-675 DW/E, GRAND PIANOURL, у виконанні інструментального тріо у складі Олександра Іванька, Людмили Іванько, Олени Леус. URL: http://surl.li/ovonp.

Іванько О. Скрипковий концерт g-moll. URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2024/01/О.Іванько.-Скрипковий-концерт-1.pdf.

Іванько О. Сповідь (для двох скрипок та фортепіано). URL: https://ivankomusic.com/wpcontent/uploads/2016/08/10О.Іванько.Сповідь.pdf.

Іванько О. Старовинні вітражі (із циклу п’єс «Монастирські візерунки»). Для баяна ROLAND FR-1X, цифрового піаніно CLAVINOVA YAMAHA CLP-675 DW/E, GRAND PIANO. URL: https://ivankomusic.com/wp-content/uploads/2019/04/Ориг.Старовинні-вітражі.pdf.

Іванько О. Happy Birthday (для скрипки та фортепіано). URL: http://surl.li/pcaql.

Каплієнко-Ілюк Ю. Тенденції розвитку камерно-інструментального ансамблю у творчості Юрія Ґіни. Наукові записки Тернопільського національного університету імені Володимира Гнатюка. Серія «Мистецтвознавство». 2018. № 1. С. 101–109. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=NZTNPUm_2018_1_18.

Кияновська Л. Мирослав Скорик: людина і митець : монографія. Ї : незалежний культурологічний журнал. 2018. С. 124. URL: http://www.ji.lviv.ua/ji-library/kyjanovska/kyjanovska-zmist.htm.

Коденко І. Історичне виконавство як тенденція музичного мистецтва останньої третини ХХ – початку ХХІ ст. : автореф. дис. … канд. мистецтвозн. : 17.00.03. Харків, 2021. 20 с. URL: https://num.kharkiv.ua/share/dissert/Коденко_І.І/Автореферат_Коденко І. І.pdf.

Колісник О. Мовно-стильова самобутність камерно-інструментальної творчості Євгена Станковича : автореф. дис. … канд. мистецтвозн. : 17.00.03. Львів, 2016. 26 с. URL: https://lnma.edu.ua/wp-content/uploads/2015/12/aref-kolisnyk.pdf.

Кравченко А. Камерно-інструментальне мистецтво України кінця ХХ – початку ХХІ ст. (семіологічний аналіз) : монографія. Київ : НАКККіМ, 2020. 300 с. URL: https://nakkkim.edu.ua/images/Instytuty/Akademiia/Vydannia/monohrafii/Kamerno_nstrumentalne_mistectvo_Kravchenko_monografya.pdf.

Макаревич А. Невідомий фортепіанний концерт Ф. Ліста: повернення з небуття. Українська музика : науковий журнал. Львів, 2019. 3–4 (33–34). URL: https://ukrmus.files.wordpress.com/2020/03/2019-3-4-n33-34-13.pdf.

Микуланинець Л. Домінанти регіонального топосу в біографії митця. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : науковий журнал. Київ, 2022. № 3. С. 203–207. URL: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/123456789/9505/1/Dominants_ of_ Regional.pdf.

Микуланинець Л. Творчий життєпис Віктора Теличка: наратив музичної культури Закарпаття кінця ХХ–ХХІ ст. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія «Мистецтвознавство». 2022. № 47. С. 61–66. https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269564.

Ракочі В. Інструментальний концерт ХVІІ–ХVІІІ ст.: генеза, класифікація, оркестр : дис. … докт. мистецтвозн. : 17.00.03. Одеса, 2021. 625 с. URL: https://odma.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/rakochis-doctor-of-artthesis.pdf.

Ракочі В. Концерти Антоніо Вівальді : інновації викладу та їх вплив на розвиток оркестру. Часопис Національної музичної академії України імені П.І. Чайковського. 2021. № 4–4 (52–53). URL: http://chasopysnmau.com.ua/article/view/251790/249838.

Росул Т. Інтонаційний образ малої Батьківщини в камерній симфонії «Ремінісценції» В. Теличка. Мистецтвознавчі записки : збірник наукових праць. 2021. Вип. 39. С. 130–134. URL: https://elib.nakkkim.edu.ua/bitstream/handle/123456789/3483/Росул Т. І. Інтонаційний образ малої.pdf?sequence=1&isAllowed=y.

Садовенко С. Традиційна аксіосфера культури локальних топосів України: збереження в добу глобалізації. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : науковий журнал. Київ : Міленіум, 2014. № 2. 320 с. С. 60–66. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN= UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=vdakkkm_2014_2_14.

Українська музична енциклопедія / ред. колегія : Г. Скрипник та ін ; Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України. Київ, 2008. 664 с. URL: https://shron3.chtyvo.org.ua/Skrypnyk_Hanna/Ukrainska_muzychna_entsyklopediia_Tom_2.pdf?.

Цепух І. Олександр Петрович Іванько – невідомі сторінки життя та творчості українського композитора романтичного постмодернізму : міжнародна монографія. Musical art and linguistic thesaurus of world culture: Ukraine’s experience : Scientific monograph. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2023. 324 p. ; Музичне мистецтво та лінгвістичний тезаурус світової культури: досвід України : наукова монографія / O. Badalov et al. Рига, Латвія : Baltija Publishing ; Цепух І. Олександр Петрович Іванько – невідомі сторінки життя та творчості українського композитора романтичного постмодернізму. 2023. С. 265–286. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-293-7-16.

Черноіваненко А. Академічно-інструментальне мистецтво як предмет музикознавчої системології : монографія. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2021. 704 с. URL: https://odma.edu.ua/wp-content/uploads/2021/09/chernoivanenko-a.d.-monografyya-1.pdf.

Юцевич Ю. Словник музичних термінів. 2 вид. Київ : Музична Україна, 1977. 206 с. URL: http://term.in.ua/.

Published

2024-03-20

Issue

Section

Статті