КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/inclusion/2025.6.1Ключові слова:
науково-дослідницька компетентність, пошуково-дослідницька діяльність, здобувачі з особливими освітніми потребами, майбутні фахівці спеціальної освіти, корекційний педагог, професійна підготовкаАнотація
У статті визначено й науково обґрунтовано концептуальні засади формування науково-дослідницької компетентності майбутніх фахівців спеціальної освіти. Доведено: ефективна професійна підготовка має забезпечувати максимально сприятливий розвивальний вплив, спрямований на формування особистості майбутнього корекційного педагога та розкриття його творчого потенціалу; орієнтація наукової діяльності у практичну площину професійної активності як студентів, так і викладачів, актуалізує необхідність перегляду чинників, що визначають організацію науково-дослідної роботи у закладі вищої освіти.У статті акцентовано на тому, що вимоги сьогодення висувають гостру потребу у кваліфікованому, компетентному корекційному педагогові, здатному опанувати методологію наукового пізнання, набувати дослідницького досвіду, реалізовувати себе в професійно-педагогічній сфері та впроваджувати інноваційні підходи до організації наукової роботи. Наголошено на об’єктивній необхідності суттєвого коригування цілей та змісту професійної підготовки майбутніх фахівців спеціальної освіти, наданні максимальних можливостей для розвитку професійних якостей, сприянні розвитку наукового потенціалу особистості майбутнього корекційного педагога, яка характеризується високою мотивацією до активної науково-пізнавальної діяльності, оволодінні методами науково-педагогічного дослідження, здатності самостійно аналізувати й узагальнювати педагогічні факти, приймати самостійні рішення, безперервно професійно самовдосконалюватися. Визначено пріоритетні концептуальні позиції, які полягають у наближенні майбутніх корекційних педагогів до професіоналізму, активному залученні їх до науково-дослідної роботи; набутті важливого практичного досвіду виконання завдань фахівця-дослідника; стимулюванні поглибленого пізнання особливостей його майбутньої професійної діяльності засобами науково-дослідної роботи; організації дослідження педагогічних проблем, що мають безпосередній зв’язок з майбутньою професійною діяльністю; інтеріоризації ціннісно-особистісного ставлення майбутніх корекційних педагогів до науково-дослідної роботи.
Посилання
Андрущенко В. Основні стратегеми розвитку освіти в контексті української формули миру. Вища освіта України. 2023. № 3. С. 5–14. https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2023.3(90).01
Тимошко Г. М., Гладуш В. А. Розвиток комунікативної компетентності педагогів в умовах інклюзивного освітнього середовища : монографія. Ніжин : Видавець Лисенко М. М., 2023. 192 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Inclusion and Diversity

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.