ДОСВІД НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ З ФУНКЦІОНАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ РІЗНИХ КРАЇН СВІТУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/inclusion/2025.6.3Ключові слова:
незрячі та слабозорі діти, початкова школа, проблеми навчання англійсько мовиАнотація
У статті досліджені актуальні проблеми навчання англійської мови як іноземної молодших школярів із функціональними порушеннями зору, виокремлено ефективні способи покращення якості навчання дітей означеної категорії, узагальнено результати практичних досліджень зарубіжних науковців щодо особливостей формування англомовних компетенцій школярів початкової школи (Pantić N., Florian. L., Abdullah Coşkun, Carter, McCarthy, H. Z. Özer, N. Cabaroglub, Susanto, Deri Sis Nanda).Завдяки практичним дослідженням науковців Туреччини, Мексики та Індонезії було встановлено, що формування англомовних компетенцій незрячих та слабозорих дітей у початковій школі перебуває на низькому рівні, що спричинено хибно сформованими стереотипами щодо інтелектуальних можливостей осіб з особливими освітніми потребами, відсутністю матеріально-технічного забезпечення класів у яких навчаються діти досліджуваної категорії, недостатньою кількістю уроків іноземної мови та відсутністю спеціальних тренінгів для педагогів.Проведене нами поглиблене вивчення стану та особливостей навчання іноземної мови школярів з функціональними порушеннями зору у далекому зарубіжжі має на меті сформувати стратегії розвитку освіти осіб з особливими освітніми потребами на теренах України, зокрема запропонувати ефективні способи формування англомовних компетенцій школярів означеної категорії. На нашу думку, програма дій, що забезпечить еволюцію системи освіти та покращення якості навчання незрячих та слабозорих школярів, передбачає: залучення тифлопедагогічної техніки у навчальний процес; практичну діяльність, як обов’язковий компонент освітнього процесу; використання комунікативно-ігрових технологій; максимальне залучення аудіопристроїв при вивченні іноземної мови; впровадження спеціальних тренінгів для педагогів щодо особливостей навчання дітей з особливими освітніми потребами; збільшення тижневого навантаження англійської мови. Реалізація цієї програми забезпечуватиме комфортне навчальне середовище молодшим школярам з функціональними порушеннями зору, яке сприятиме розвитку психічних процесів та емоційно-вольової сфери незрячих та слабозорих школярів, що в результаті покращуватиме розумову діяльність учнів та сприятиме ефективному засвоєнню знань з іноземної мови.
Посилання
Гордєєва А.А. Досвід навчання англійської мови учнів початкової школи із функціональними порушеннями зору у закладах освіти різних країн світу. Кваліфікаційна робота на отримання звання магістра. Суми, 2022. С. 35–41.
Coşkun A. English Language Teaching for the Visually Impaired Learners: Training Non-native English Teachers. International J. Soc. Sci. & Education. Turkey, 2013. Vol. 4. P. 289–295. (Last accessed: 04.09.2022).
Garza A. M., Lourdes Gutiérrez Aceves M., Serrano Vila M. E. Creating an inclusive envirement. Teaching English as a second language to the visually impaired in disadvantaged contexts: a case study from Chiapas, Mexico / Ed. S. Douglas. British Council London, 2018. P. 145–157.
Jennie S. Teaching your visually impaired child sign language. Wonder Baby. URL: Teaching Your Visually Impaired Child Sign Language | WonderBaby.org. (Last accessed: 08.07.2022).
Kocyigita N., Artar P. S. A challenge: Teaching English to Visually-impaired learners. Procedia – Social and Behavioral Sciences. Turkey. Antalya: Izmir University, 2015. November 24. P. 689–694.
Özer H. Z., Cabaroglu N. Teaching Vocabulary to Visually Impaired EFL Learners: A Small-Scale Study. Cukurova University Faculty of Education Journal. Adana. Turkey, 2018. Vol. 47. P. 151–163.
Susanto S., Nanda D. S. Teaching and Learning English for Visually Impaired Students: An Ethnographic Case Study. Indonesia: Journal of English Education, 2018. Vol. 7 (1). P. 83–92.
Pantić N., Florian. L. Developing teachers as agents of inclusion and social justice. Education Inquiry. The University of Edinburg, 2015. September 1. Vol. 6 (3). P. 332–351.
Дегтяренко Т.М. Концепція соціодинаміки корекційно-реабілітаційної діяльності. Особлива дитина: навчання і виховання. 2015. № 2. С. 11–21.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.