ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ КИТАЙСЬКОЇ МОВИ УЧНЯМ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/philspu/2023.3.15Ключові слова:
китайська мова, ключі, графічні елементи, граматика, дитяча аудиторіяАнотація
Стаття присвячена особливостям вивчення китайської мови учнями дошкільного та шкільного віку. Автори зосередились на дослідженні методики вивчення дітьми китайської мови, використання якої дозволяє досягнути очікуваного позитивного результату. Проведене дослідження дозволило систематизувати досвід шкіл вивчення китайської мови та запропонувати ефективну авторську методику, адаптивну для дитячої аудиторії. Висвітлено концептуальні засади засвоєння китайської граматики учнями дошкільного та шкільного віку з врахуванням особливостей їх вікової категорії. Значна увага приділена китайській писемності. Автори наголошують на важливості засвоєння основних правил написання китайських ієрогліфів, наводять опис їх структури. Наступним важливим етапом написання китайських ієрогліфів є практика їх прописування. Акцентується увага на правилах китайської каліграфії. Аналогічно основним засадам написання ієрогліфів, наводиться перелік п’яти основоположних правил зображення письмових знаків, яких необхідно чітко дотримуватися. Автори розкривають сутність важливої складової китайської мови – Ключів китайських ієрогліфів. Наводиться опис й основні характеристики ключів китайських ієрогліфів, яких у китайській мові налічується 214. Пропонується авторська методика засвоєння ключів, розрахована на вікову категорію дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. Описаний перелік графічних елементів, як специфічної складової китайських ієрогліфів, які у поєднанні з ключами формують власне ієрогліф. У статті наведений перелік як основних ключів, так і графічних елементів, засвоєння яких дає можливість формувати у дітей навики написання ієрогліфів у складі простих речень і діалогів. Зазначені складові оформлені у формі таблиць з відповідними коментарями. Пропонована авторами методика дозволяє розбирати дитячі пісні, елементарні тексти, практикувати діалоги. У статті наголошується на включення в освітній процес низки мотиваційних чинників, які мають індивідуальний характер і враховують нахили особистості учня. Автори посилаються на результати дослідження науковців, які підтверджують корисність впливу вивчення китайської мови, засвоєння техніки написання ієрогліфів для розвитку людської особистості. У статті окреслені основні підходи до засвоєння базових положень китайської мови, дотримання яких дозволяє набути навиків знання китайської мови на елементарному рівні за короткий період регулярних занять.
Посилання
刘富华,王魏,周芮安,李冬梅 Весела китайська мова для початківців: підручник. Beijing: Beijing Language and Culture University, 2010. 65 с.
Сократова Л. Г. Сучасний навчально-методичний комплекс з китайської мови для 1 класу. URL: https://lib.iitta.gov.ua/712882/1/Sokratova2014.pdf.
Яструбська О.В., Ван Чжунцзюнь Китайська мова для студентів університету : навчальний посібник. Львів : Національний університет «Львівська політехніка», 2022. 170 с.
姜丽萍, 王芳,王枫,刘丽萍HSK标准教程 1: 教程. 北京: 北京语言大学, 2014.1(2019.1重印. 129页.
小帆船字帖. URL: https://zi.ixfc.net/.
汉字屋. URL: https://www.hanziwu.com/.
Китайська каліграфія – мистецтво класичного живопису стародавнього сходу. URL: https://jak.koshachek.com/articles/kitajska-kaligrafija-mistectvo-klasichnogo.html.
Дерега Я.С., Дерега Р.Я. Знаки Nеба : навчальне видання. Київ, 2015. 68 с.
Клочко Л.І. Висловлювання похвали в комунікативно-діяльнісній парадигмі спілкування (на матеріалі англійської мови) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04. Харків, 2004. 20 с.
Освітні замальовки з Піднебесної: як навчають у Китаї. URL: https://nus.org.ua/view/osvitni-zamalovky-zpidnebesnoyi-yak-navchayut-u-kytayi/.