ВИКОРИСТАННЯ АВТЕНТИЧНИХ АУДІОПОДКАСТІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ ГРАМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Ганна Ігорівна Подосиннікова Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка https://orcid.org/0000-0001-6123-4845
  • Катерина Олександрівна Панченко Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

DOI:

https://doi.org/10.32782/philspu/2025.11.28

Ключові слова:

англійська мова, автентичний аудіоподкаст, технологія подкастингу, інтерактивне навчання іноземних мов, інтерактивні технології навчання, граматична компетентність, формування граматичних навичок, навчальні стратегії, критерії відбору аудіоподкастів, «BBC Learning English Podcasts», профільна школа, заклади загальної середньої освіти

Анотація

Дослідження присвячено проблемі використання автентичних аудіоподкастів та інтерактивної подкаст-технології як сучасного ефективного інструменту формування англомовної граматичної компетентності старшокласників. У статті проаналізовано педагогічну, методичну, психологічну літературу та нормативні документи Міністерства освіти і науки України щодо мети та змісту формування англомовної граматичної компетентності у 10 класі закладів загальної середньої освіти, обґрунтовано доцільність використання англомовних автентичних аудіоподкастів у формуванні англомовної граматичної компетентності учнів профільної школи, подано результати проведеного анкетування вчителів та учнів. Розглянуто психологічно-вікові особливості старшокласників; визначено методичний потенціал використання англомовних автентичних аудіоподкастів у навчанні граматики; охарактеризовано етапи формування іншомовних граматичних навичок із урахуванням стратегій навчання граматики та розвитку критичного мислення здобувачів освіти. Запропоновано підсистему вправ і алгоритм роботи з автентичними аудіоподкастами для формування англомовної граматичної компетентності старшокласників. Визначено критерії відбору автентичних аудіоподкастів для формування англомовної граматичної компетеності учнів профільної школи та відібрано подкасти «BBC Learning English Podcasts» у межах тематики 10 класу. Надано методичні рекомендації з використання автентичних подкастів «BBC Learning English Podcasts» для формування англомовної граматичної компетентності учнів 10 класу, подано приклади вправ на матеріалі теми «Communication Technologies». Результати дослідження підтверджують,що використання автентичних аудіоподкастів у процес навчання граматики позитивно впливає на мотивацію учнів, покращує їхнє розуміння та забезпечує системне формування граматичної компетентності старшокласників.

Посилання

Ніколаєва, С. Ю. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти 2020: вплив на навчання іноземних мов і культур в Україні. Іноземні мови, 2, 3–14. 2024. DOI: https://doi.org/10.32589/1817-8510.2024.2.306338.

Кабінет Міністрів України. Державний стандарт профільної середньої освіти (Постанова від 25 липня 2024 р. № 851). Київ.

Pawlak. M. Grammar learning strategies: towards a pedagogical intervention. Language Teaching Research Quarterly. 2024. Vol. 39. P. 174–191.

Mohamad F., Abdul Halim N. S., Abdul Kadir Z., Abdullah N. Grammar learning strategies used by ESL undergraduate students. Asian Journal of University Education. 2023. Vol. 19, №3. P. 462–478.

Nuraini E. I., Dipta D., Virgiyanti D. F., Fachriza A., Aniesa A. Learning strategies in grammar class by EFL successful students at a pesantren-based university. English Teaching Journal: A Journal of English Literature, Language and Education. 2023. Vol. 11, №2. P. 130–138.

Turopova F. Strategies of teaching English grammar and its functions. European Science Methodical Journal. 2024. Vol. 2, №6. P. 381–385.

Шехавцова С.О., Протопопова К.О. Англомовний подкастинг як найсучасніша інтерактивно-комунікативна технологія. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Філологічні науки. 2019. № 7. С. 170–181.

Pandey Anu. Podcasts in Kanauji: Assisting language teaching and revitalization. Language Documentation & Conservation 18. 2024. Pp. 1–19.

Laiya R.E., Khasanah U., Sulistiani I., Sudrajat D., M M. Podcast-Mediated Students Learning English in the Second Grade of Senior High School. QALAMUNA: Jurnal Pendidikan, Sosial, Dan Agama. 2022. Vol. 14(2). Pp. 1011–1024.

Bouradji A., Hattab A.H. The Impact of Using YouTube Videos and Audio Podcasts Imitation on EFL Learners’ Oral Proficiency: The Case of Master One Linguistics Students at M’sila University. 2022. 86 p.

Nurmukhamedov U., Sharakhimov S. Corpus-Based Vocabulary Analysis of English Podcasts. RELC Journal. 2023. Vol. 54(1). Pp. 7–21. https://doi.org/10.1177/0033688220979315

Бігич О. Б. Блог і подкаст технології формування міжкультурної компетентності на різних ступенях навчання іноземної мови. / О. Б. Бігич // Іноземні мови. 2017. № 3. С. 3–9.

Букач, М. М. Психолого-педагогічні аспекти соціалізації старшокласників в умовах сучасних змін. Вісник науки та освіти. Серія «Педагогіка». 2024. 3(21). С. 536–544.

Labinska B., Zenia L., Matiichuk K., Danylovych O. Information Technologies in the Formation of Foreign Language Grammatical Competence While Teaching a Language for Specific Purposes. Arab World English Journal (AWEJ) Special Issue on CALL. 2021. Vol. 7. Pp. 390–405.

Биконя О. П. Вимоги до рівня володіння курсантами економічної спеціальності англомовною граматичною компетентністю. Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки. 2020. №2 (5). С. 7–22.

Бігич О. Б. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика. Київ. 2013. 590 с.

Лещенко Т. О., Жовнір М. М. Технологія подкастингу як засіб набуття іноземними студентами-медиками лінгвокультурознавчої компетентності. Інформаційні технології і засоби навчання. 2021. Т. 84, № 4. С. 49–64.

Биконя О. П., Борисенко І. В., Ігнатович Т. З. Безперервна освіта як частина сталого розвитку євро- пейської інтеграції. Modern educational strategies under the influence of the development of the information society and European integration: матеріали міжнародної науково-практичної конференції. 2024. С. 24–38. DOI: 10.30525/978-9934-26-405-4-2.

Подосиннікова Г. І. Навчання ідіоматичних предикативних конструкцій англійського розмовного мовлення на матеріалі автентичних художніх текстів. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. Київ. 2002. 13 с.

Подосиннікова Г.І., Бутрим В. Методичний потенціал використання англомовних лекцій ted talks як засобу формування компетентності в аудіюванні у самостійній роботі учнів профільної школи. Слобожанський науковий вісник. Серія: Філологія. 2023. № 3. С. 136–143.

BBC Learning English. BBC Learning English: Learn English with the BBC. URL: https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english (дата звернення: 25 червня 2025 р.)

Подосиннікова Г.І., Прядка А. Forming Pre-Service English Language Teachers’ Competence In Critical Reading Through Authentic Short Stories, Іноземні мови. №4. 2024. С. 21–28.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-03