ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИРИГЕНТОМ РЕПЕТИЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ З ПРОФЕСІЙНИМ, СТУДЕНТСЬКИМ АБО ДИТЯЧИМ КОЛЕКТИВОМ

Автор(и)

  • Юлія Андріївна Данильченко ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» https://orcid.org/0000-0003-1243-6728

DOI:

https://doi.org/10.32782/art/2024.3.12

Ключові слова:

диригент, керівник, колектив, професійний, студентський, дитячий, репетиції, етапи, директиви, оркестр.

Анотація

Статтю присвячено розгляду проблематики організації та проведення репетицій з оркестрами різного рівня підготовки (професійний, студентський, дитячий колективи). Диригенти які прагнуть досягти високих результатів ретельно готуються до кожної репетиції. Добре створений план, вірно поставлені цілі й завдання організовують та скеровують дії керівника будь- якого музичного колективу. Кожен диригент оркестру має відповідати основним вимогам – це доскональне знання музичного матеріалу (партитур) й професійне володіння мануальною технікою. Для організації і проведення запланованих репетицій керівники колективів витрачають багато часу на підбір відповідного репертуару; ознайомлення з партитурою кожного твору; дослідження інформації відносно передумов створення композицій, біографічних даних композиторів та інших важливих факторів для формування та інтерпретації ідеї кожного твору. Таким чином диригент набуває необхідних знань для реалізації свого плану, мети та завдань на кожній репетиції з професійним, студентським чи дитячим колективом. Увагу приділено важливим етапам підготовки диригента до організації й проведення репетицій з оркестром. Було розглянуто одинадцять етапів, де на кожному з яких диригент досліджував цінну історичну інформацію та біографічні данні композиторів, композиційний стиль, вертикальне та горизонтальне вивчення партитур, аналізуючи нотний матеріал, фіксуючи певні репліки (підказки) в партитурах тощо. Визначено, що для досягнення високого виконавського рівня від музичних колективів можливо в тому випадку, якщо диригент буде ставити перед собою значно вищі цілі й завдання, ніж перед оркестром. Добре розроблений план дій на репетиціях – це вагома допомога у вирішені будь-яких потенційних проблем. Дисципліна, творча атмосфера, зрозумілий план дій, добре підібраний репертуар, вірно й доречно застосовані директиви, чітка мануальна техніка – ефективні «інструменти» кожного диригента для організації й проведення оркестрових репетицій.

Посилання

Neuman G. B. Preparation to performance: A conductor’s journey to the podium : Doctoral Project. Las Vegas, 2021. 78 p. URL: https://doi.org/10.34917/28340358 (date of access: 23.09.2024).

Koshak J. The conductor's role: Preparation for individual study, rehearsal and performance. Chicago : The Conductor’s Guild, 2001. 69 p.

Wis R. M. The conductor as leader: Principles of leadership applied to life on the podium. Chicago : GIA Publications, 2007. 119 p.

Colson J. F. Conducting and rehearsing the instrumental music ensemble: Scenarios, priorities, strategies, essentials, and repertoire. Latham : Scarecrow Press, 2012. 501 p.

Skadsem J. A. Effect of conductor verbalization, dynamic markings, conductor gesture, and choir dynamic level on singers' dynamic responses. Journal of research in music education. 1997. Vol. 45, no. 4. P. 509–520. URL: https://doi. org/10.2307/3345419 (date of access: 23.09.2024).

Coyner D. Use of conductor directives in rehearsals by conductors of professional music ensembles : Doctoral Project. Las Vegas, 2021. 45 p. URL: https://doi.org/10.34917/26341169 (date of access: 23.09.2024).

Clouzot H. Herbert von Karajan in rehearsal and performance. 1 electronic optical disc (DVD). Worldwide: Unitel Classica, 2011.

Dickey M. R. A review of research on modeling in music teaching and learning. Bulletin of the council for research in music education. 1992. Vol. 113. P. 27–40.

Sang R. C. A study of the relationship between instrumental music teachers' modeling skills and pupil performance behaviors. Bulletin of the council for research in music education. 1987. Vol. 94. P. 155–159.

Arnbom A. Karl Böhm: In rehearsal and performance. 1 electronic optical disc (DVD). Worldwide: Unitel Classica, 2008. 11. Ertel D. Georg Solti in rehearsal and performance. 1 electronic optical disc (DVD). Worldwide: EuroArts, 2015.

Wittry D. Beyond the baton: What every conductor needs to know. New York : Oxford University Press, 2007. 337 p.

McElerhan B. Conducting technique: For beginners and professionals. New York : Oxford University Press, 1966. 140 p. URL: https://ia800905.us.archive.org/34/items/ConductingTechnique/ConductingTechnique.pdf (date of access: 23.09.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-25