КОМПОЗИТОРСЬКО-ВИКОНАВСЬКА ТВОРЧІСТЬ КИТАЙСЬКОГО СПІВАКА ДАО ЛАНА В КОНТЕКСТІ КУЛЬТУРНИХ ТРАДИЦІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/art/2024.3.32

Ключові слова:

Дао Лан, «сінцзянський стиль», «Перший сніг 2002 року», «Кохання – це ти і я», «Достиг виноград у Турфані», даолан-мукамська манера.

Анотація

Китайське вокальне мистецтво переживає наразі етап активного розвитку та значної уніфікації в загальносвітовому контексті. Водночас залишаються представники, які успішно синтезують сучасне музичне мистецтво з традиційними для країни музичним інструментарієм, поезією та загалом елементами музичного фольклору тощо в межах окремих музичних стилів, наприклад «сінцзянського». Стаття присвячена композиторсько-виконавській творчості композитора та співака Дао Лана, який є одним з найбільш популярних представників «сінцзянського стилю». У статті міститься аналіз характерних рис «сінцзянського стилю», зокрема: широке застосування народних сінцзянських музичних інструментів; сюжетний зв'язок творів з сінцзянською народною мудрістю, легендами, казками; використання стародавньої поетичної рими; долучення у тексти пісень фразеологізмів або цілих речень іншими мовами. Також у статті розглядається виконавська стилістика Дао Лана, яка характеризується синтезом різних способів звуковидобування, зокрема, народно-етнічного, академічного та традиційного для китайської опери, а також різних манер, зокрема, різновиду «чен шен» даолан-мукамської манери та манери «гао цян». У статті розглянуто пісні «Перший сніг 2002 року» з однойменного альбому Дао Лана, який приніс співаку популярність; «Роздуми про бойових друзів», у якій використано уйгурський інструмент танбур; «Достиг виноград у Турфані», матеріалом для якої стала сінцзянська легенда та яку можна вважати за сукупністю чинників прикладом «сінцзянського стилю. У статті робиться висновок про те, що композиторська та виконавська творчість Дао Лана є синтетичною та характерною для цілого пласту музичного мистецтва КНР, оскільки поєднує традиційні регіональні рис з сучасним зарубіжним вокальним мистецтвом, а взаємопроникнення елементів музичного мистецтва різних країн, їх змішування спричиняє утворення оригінальних продуктів музичної творчості.

Посилання

Бойко А. М. Специфіка китайського вокального мовлення Мистецтво та шляхи його осмислення в дослідженнях молодих науковців : матеріали XVIIІ Міжнародної науково-творчої конференції студентів та аспірантів (Харків, 22–23 березня 2018 р.) / Харківський національний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського / ред.-упоряд. М. Ю. Борисенко. Харків : Вид- во «Водний спектр Джі-Ем-Пі», 2018. С. 20–21.

王鑫,赛雅拉 阿巴索夫,马草原. 新疆民族唱法的音色分析 // 新疆艺术 学院学报. 2015 年. 第2 期. 第 28–46 页. (Вань Сінь, Сайяла Ебасофу, Ма Цао Юань. Аналіз сінцзянських народних вокальних манер. Сінцзянський інститут мистецтв. 2015. № 2. С. 28–46.)

杜海燕. 川剧高腔唱法与民族唱法比较. 作家. 2014 年.第2 期.第 179–180 页. (Ду Хай Янь. Порівняння вокальної манери сечуаньської опери гао цян та китайської народної манери співу. Письменник. 2014. № 2. С. 179–180.)

赵培文. 中国流行音乐的两种趋势 人民音乐. 1986 年. 第8 期. 第7–8页 . (Чжао Пей Вень. Дві тенденції в сучасній китайській музиці. Народна музика. 1986. № 8. С. 7–8.)

李树琼. 刀郎音乐作品的艺术特点与影响分析. 音乐创作. 2009 年. 第2 期. 第115–117 页. (Лі Шу Цюн. Музичні твори Дао Лана та їх художні особливості. Музична творчість. 2009. № 2. С. 115–117.)

沈维琼. 刀郎歌词对民歌传统的承袭. 伊犁师范学院学报. 2013 年. 第3 期. 79–82 页. (Шень Вей Цюн. Тексти музичних творів Дао Лана, в яких унаслідуються традиції народних пісень. Журнал Ілїйського педагогічного університету. 2013. № 3. С. 79–82.)

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-25