ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА: МЕТОДОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/art/2023.1.2

Ключові слова:

фахівці музичного мистецтва, консолідаційний підхід, музично-фаховий, педагогічно-практичний, науково-дослідницький напрями підготовки, національна парадигма, фахівці з мистецтва, екзистенційно-емоційний напрям мистецького навчання, національна культура.

Анотація

У публікації висвітлено теоретико-методологічні основи підготовки фахівців музичного мистецтва в педагогічних університетах. Розкрито сутність та проаналізовано теоретичні підходи до підготовки фахівців з музичного мистецтва. Підкреслюється, що підготовка фахівців музичного мистецтва ґрунтується на теоретичних ідеях щодо національної парадигми підготовки фахівців з музичного мистецтва, гуманістичної основи музичного навчання, аксіологічних підходів до навчання музикантів-педагогів, екзистенційно-емоційного напряму мистецького навчання та його акмеологічної спрямованості, а також прогностичних орієнтирів фахової підготовки. Обґрунтовано провідні узагальнені позиції щодо визначеної ролі консолідаційного підходу як теоретичної основи зазначеної підготовки. Актуалізовано ідею щодо національної парадигми підготовки фахівців з мистецтва; розглянуто її сутність під кутом зору діалектики особливого й загального в культурі, що забезпечує соціалізацію майбутніх фахівців. Обґрунтовано, що засвоєння вихованцями національної та загальнолюдської культури передбачає розвиток їхніх ціннісних орієнтацій. Підкреслюється, що формування національної культури забезпечується також доцільністю застосування в навчальному процесі на рівні художнього пізнання поряд із творами світового мистецтва національної музики. Розкрито сутність екзистенційно-емоційного напряму мистецького навчання та його роль у забезпеченні емоційної насиченості навчального процесу. Доведено, що педагогічна детермінація художнього навчального процесу має неодмінно враховувати як усвідомлювані, так і неусвідомлювані мистецькі дії учасників навчання.

Посилання

Кавалеров А.А. Найвища цінність – людина. Перспективи. 2001. № 3 (15). С. 28–32.

Карпенко Н.А. Психологія творчості : навчальний посібник. Львів : ЛьвДУВС, 2016. 156 с.

Козир А.В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти. Київ : Вид-тво НПУ ім. М.П. Драгоманова. 2008. 380 с.

Огородник І.В., Русин М.Ю. Українська філософія в іменах. Київ : Либідь. 1997. 327 с.

Падалка Г.М. Педагогіка мистецтва (теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). Київ : Освіта України. 2008. 274 с.

Підлісний М.М. Проблеми аксіології та шляхи її вирішення : монографія. Дніпро : видавець Біла К.О. 2020. 164 с.

Філософія : підручник для вищої школи / за ред. В.Г. Кременя, М.І. Горлача. 3-є вид., перероб. та доп. Харків : Прапор. 2004. 736 с.

Сидоренко В.К., Дмитренко П.В. Основи наукових досліджень : навчальний посібник для вищих педагогічних закладів освіти. Київ : РННЦ «ДІНІТ». 2000. 259 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-19