COMMUNICATIVE-PRAGMATIC ASPECT OF THE VERBS FUNCTIONING OF ENGLISH TOURIST ADVERTISING OF THE HOTEL BUSINESS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/philspu/2024.7.7

Keywords:

advertisement, advertising text, communicative-pragmatic approach, verb, verb forms

Abstract

The article is devoted to the linguistic study of the advertising texts in English. Various forms of verbs from the point of view of the communicative-pragmatic approach are analyzed in the article. In particular, the issue of the communicative-pragmatic approach and the evolution of its functioning in the text by various linguists is examined in the article. The key features of the functioning of verbs in the advertising text are also indicated by the author. The relevance of the research topic is to identify and demonstrate the main trends in the use of various verb forms in English advertising texts, which remain incompletely researched until now and are in the constant focus of linguists' attention, as well as to highlight the most used ones. Their use enriches the advertising text with a high degree of expressiveness, helps advertisers to highlight and emphasize the main advantages of the advertised hotel, and thus be remembered is proved in the article. In addition, in the article is mentioned that the main task of verbs in an advertising text is to realize a specific communicative goal. The following verb forms are considered in detail in the text: imperative verbs, present and future verb forms, phrasal verbs and modal verbs. In the process of analysis, we found the use of imperative verbs in nineteen advertising texts, verbs in the present and future tense forms in eight advertising texts, phrasal verbs in six advertising texts, and modal verbs in five advertising texts. It was also found that the most used verb forms in the advertising text are imperative verbs. So, the effectiveness of the recipient's perception of the advertisement will depend on the correct combination of verb forms in the advertising texts, and on his desire to stay in the hotel and use a specific type of hotel services.

References

Дерега С. В. Особливості функціонування частин мови в англомовних рекламних текстах. Science and Education a New Dimension. Philology. 2020. Vol. 8 (66). P. 21–25. URL: https://seanewdim.com/wp-contentuploads/2021/04/fil_viii_218_66.pdf

Іщенко Н. Г., К. І. Тєлєгіна Рекламний текст як форма соціального впливу. Advanced education : збірник наукових праць, 2014. Вип. 1. С. 30–35. URL: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/10474

Мелкумова Т. В. Стан дослідження комунікативно-прагматичних функцій мовних одиниць. Філологічні студії. Науковий вісник Криворізького педагогічного університету, 2016. Вип. 15. С. 63–72.

Безугла Л. Р., Безугла Т. А. Функції мови у лінгвопрагматичній моделі рекламного дискурсу. Вісник Харківського університету імені В. Н. Каразіна, 2020. № 92. С. 7–15. URL: https://periodicals.karazin.ua/foreignphilology/article/view/17244

Сучасна українська літературна мова: В 5-ти т. / АН УРСР. Ін-т мовознавства ім. О. О. Потебні. Київ : Наукова думка. 1973. Т. 4: Лексика і фразеологія. 440 с.

Зелінська О. І. Особливості функціонування частин мови в рекламних текстах. Нова Філологія. Держава та регіони. Серія: Гуманітарні науки, 2017. Вип. 3 (50). С. 26–30.

Travel+Leisure World’s Best Awards. 2021. Vol. 10. P. 174.

Preferred Travel. Preferred Hotels & Resorts. 2022. Vol. 18. P. 108. URL: https://www.flipsnack.com/preferredhotels/preferred-travel-volume-18.html

Preferred Travel. Preferred Hotels & Resorts. 2023. Vol. 23. URL: https://www.flipsnack.com/preferredhotels/preferred-travel-magazine-volume-23/full-view.html

Travel+Leisure. The Great Escape. 2022. Vol. 7. P. 108.

Travel+Leisure. The Hotels Issue. 2021. Vol. 5. P. 108.

Travel+Leisure. The water Issue. 2022. Vol. 2. P. 130.

Travel+Leisure 50th Anniversary. 2021. Vol. 8. P. 162.

Travel+Leisure. Summer Escapes. 2021. Vol. 6. P. 108.

Янчук О. С., Залужна О. О. Статус фразових дієслів у сучасній лінгвістичній парадигмі англійської мови. Вісник студентського наукового товариства Донецького національного університету імені Василя Стуса. Вінниця, 2021. Т. 1. Вип. 13. С. 197–200.

Travel+Leisure. Mexico. 2022. Vol. 1. P. 226.

Романюк С. К. Модальність в дискурсі американської комерційної реклами та засоби її вираження. Каразінські читання : Людина. Мова. Комунікація : матеріали IX міжнародної наук. конф., 5 лют. 2010 р. Харків : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2010. С. 260–261.

Published

2024-12-11

Issue

Section

SECTION 1 LINGUISTICS