КОМУНІКАТИВНО-ПРАГМАТИЧНИЙ АСПЕКТ ФУНКЦІОНУВАННЯ ДІЄСЛІВ У ТЕКСТІ АНГЛОМОВНОЇ ТУРИСТИЧНОЇ РЕКЛАМИ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/philspu/2024.7.7Ключові слова:
реклама, рекламний текст, комунікативно-прагматичний підхід, дієслово, дієслівні формиАнотація
Статтю присвячено лінгвістичному дослідженню англомовних рекламних текстів. У статті детально аналізуються різні форми дієслів з погляду комунікативно-прагматичного підходу. Зокрема у статті розглянуто питання комунікативно-прагматичного підходу та еволюцію його функціонування в тексті різними лінгвістами. Також автором зазначено ключові особливості функціонування дієслів у рекламному тексті. Актуальність теми дослідження полягає в тому, щоб виявити та продемонструвати основні тенденції застосування різноманітних дієслівних форм у англомовних рекламних текстах, які дотепер залишаються дослідженими неповною мірою та перебувають у постійному центрі уваги мовознавців, а також виділити з-поміж них найбільш застосовувані. У статті доведено, що застосування різноманітних дієслівних форм збагачує рекламний текст високим ступенем експресивності, допомагає рекламодавцям яскраво виділити та наголосити на основних перевагах готелю, що рекламується, і тим самим запам’ятатись. Крім того, в статті зазначено, що основним завданням дієслів у рекламному тексті є втілення конкретної комунікативної мети. У тексті детально розглядаються такі дієслівні форми: наказові дієслова, дієслівні форми теперішнього та майбутнього часу, фразові дієслова та модальні дієслова. У процесі аналізу нами виявлено застосування дієслів наказового способу в дев’ятнадцяти рекламних текстах, дієслів у формах теперішнього та майбутнього часу у восьми рекламних текстах, фразових дієслів у шести рекламних текстах та модальних дієслів у п’яти рекламних текстах. Виявлено також, що найбільш використовуваними дієслівними формами в тексті реклами є дієслова наказового способу. Отже, від влучного поєднання дієслівних форм у рекламних текстах значною мірою залежить ефективність сприйняття реклами реципієнтом, його бажання зупинитись в готелі та скористатися конкретним видом готельних послуг.
Посилання
Дерега С. В. Особливості функціонування частин мови в англомовних рекламних текстах. Science and Education a New Dimension. Philology. 2020. Vol. 8 (66). P. 21–25. URL: https://seanewdim.com/wp-contentuploads/2021/04/fil_viii_218_66.pdf
Іщенко Н. Г., К. І. Тєлєгіна Рекламний текст як форма соціального впливу. Advanced education : збірник наукових праць, 2014. Вип. 1. С. 30–35. URL: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/10474
Мелкумова Т. В. Стан дослідження комунікативно-прагматичних функцій мовних одиниць. Філологічні студії. Науковий вісник Криворізького педагогічного університету, 2016. Вип. 15. С. 63–72.
Безугла Л. Р., Безугла Т. А. Функції мови у лінгвопрагматичній моделі рекламного дискурсу. Вісник Харківського університету імені В. Н. Каразіна, 2020. № 92. С. 7–15. URL: https://periodicals.karazin.ua/foreignphilology/article/view/17244
Сучасна українська літературна мова: В 5-ти т. / АН УРСР. Ін-т мовознавства ім. О. О. Потебні. Київ : Наукова думка. 1973. Т. 4: Лексика і фразеологія. 440 с.
Зелінська О. І. Особливості функціонування частин мови в рекламних текстах. Нова Філологія. Держава та регіони. Серія: Гуманітарні науки, 2017. Вип. 3 (50). С. 26–30.
Travel+Leisure World’s Best Awards. 2021. Vol. 10. P. 174.
Preferred Travel. Preferred Hotels & Resorts. 2022. Vol. 18. P. 108. URL: https://www.flipsnack.com/preferredhotels/preferred-travel-volume-18.html
Preferred Travel. Preferred Hotels & Resorts. 2023. Vol. 23. URL: https://www.flipsnack.com/preferredhotels/preferred-travel-magazine-volume-23/full-view.html
Travel+Leisure. The Great Escape. 2022. Vol. 7. P. 108.
Travel+Leisure. The Hotels Issue. 2021. Vol. 5. P. 108.
Travel+Leisure. The water Issue. 2022. Vol. 2. P. 130.
Travel+Leisure 50th Anniversary. 2021. Vol. 8. P. 162.
Travel+Leisure. Summer Escapes. 2021. Vol. 6. P. 108.
Янчук О. С., Залужна О. О. Статус фразових дієслів у сучасній лінгвістичній парадигмі англійської мови. Вісник студентського наукового товариства Донецького національного університету імені Василя Стуса. Вінниця, 2021. Т. 1. Вип. 13. С. 197–200.
Travel+Leisure. Mexico. 2022. Vol. 1. P. 226.
Романюк С. К. Модальність в дискурсі американської комерційної реклами та засоби її вираження. Каразінські читання : Людина. Мова. Комунікація : матеріали IX міжнародної наук. конф., 5 лют. 2010 р. Харків : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2010. С. 260–261.