МОВНІ ЗАСОБИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ В СУЧАСНОМУ АНГЛОМОВНОМУ ДИСКУРСІ ПРОПАГАНДИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/philspu/2023.3.12

Ключові слова:

засоби масової інформації (ЗМІ), пропаганда, сучасний англомовний дискурс пропаганди, глобалізація, комунікативні стратегії та тактики, мовні засоби

Анотація

Стаття присвячена аналізу мовних засобів реалізації стратегії формування емоційного стану в сучасному англомовному дискурсі пропаганди. Було визначено, що пропаганда – це цілеспрямоване, систематичне намагання формувати сприйняття, маніпулювати пізнавальною діяльністю та впливати на поведінку індивіда для досягнення бажаного результату. Відповідно, дискурс пропаганди – це інформаційний простір, в якому пропаганда реалізується та проявляє свої властивості завдяки соціальній та комунікативній взаємодії індивідів чи соціальних груп. Для дискурсу пропаганди характерне використання комунікативних стратегій та тактик їх реалізації, які справляють свій вплив на аудиторію. Для аналізу було обрано дві комунікативні тактики, які сприяють реалізації вищенаведеної стратегії, а саме: тактика нагнітання страху та тактика позитивних асоціацій. Ілюстративним матеріалом дослідження послугували англомовні новинні статті, присвячені проблематиці глобалізації та її негативному впливу на суспільство. У ході дослідження було встановлено, що тактика нагнітання страху навіює аудиторії почуття тривоги та стурбованості тим, що дії глобалістів становить загрозу демократії; а тактика позитивних асоціацій використовується для створення позитивного образу консерватизму, як протидії глобалізації. Аналіз мовних засобів показав, що лексико-фразеологічні мовні засоби загалом використовуються для фокусування та акцентуації уваги читачів на проблематиці новинної статті, але деякі з них несуть приховану імпліцитну інформацію; стилістичні мовні засоби в більшості своїй є джерелом емоційності та експресивності новинного тексту; граматичні мовні засоби, що охоплюють морфологічні та синтаксичні, виконують різноманітні функції, зокрема, акцентують увагу на певних аспектах статті, сприяють структурній організації поданого матеріалу, а також надають додаткову інформацію читачам. Таким чином, було доведено, що проаналізовані тактики здійснюють значний вплив на аудиторію, мають маніпулятивний характер та дають широкий спектр можливостей для здійснення пропаганди.

Посилання

McGuail D. The Influence and Effects of Mass Media. Mass Communication and Society / ed. by J. Curran, M. Gurevitch, J. Woolacott. Beverly Hills, California, 1979. P. 7–23.

DellaVigna S., Gentzkow M. Persuasion: Empirical Evidence. Annual Review of Economics. 2010. Vol. 2, № 1. P. 643–669.

Jowett G. S., O’Donnell V. J. Propaganda and Persuasion. Los Angeles : SAGE Publications, Inc., 2012. 395 p.

Yang W., Sun Y. Interpretation of ‘Discourse’ from Different Perspectives: A Tentative Reclassification and Exploration of Discourse Analysis. Language Society and Culture. 2010. № 31. P. 127–138.

Яшенкова О. Основи теорії мовної комунікації : навч. посіб. Київ : Видавничий центр «Академія», 2010. 309 с.

Dr. Saremi H., Bahdori S. The Relationship between Critical Thinking with Emotional Intelligence and Creativity among Elementary School Principals in Bojnord City, Iran. International Journal of Life Sciences. 2015. Vol. 9, № 6. P. 33–40.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20