СТАН ФІЗКУЛЬТУРНО-РЕКРЕАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ ЄВРОПИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/olimpspu/2024.1.1

Ключові слова:

фізичне виховання, програма, проєкт, урок, школярі.

Анотація

Проблеми фізичного виховання дітей знаходяться в полі зору урядів і суспільства різних країн. Немає держави, яка залишилася б байдужою до якісного вирішення цієї важливої проблеми, адже фізичне виховання є невід’ємною частиною освіти дітей у дошкільних установах, закладах загальної середньої освіти й молоді в закладах вищої освіти. Методи дослідження – аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури, документальних матеріалів та Інтернет-джерел. В Ірландії впроваджена навчальна програма «Юніорський цикл», яка спрямована на покращення самопочуття в учнів середніх класів. Реалізація програми «Юніорський цикл» (Junior cycle) почата у 2017 році, її учасниками стала група школярів, які перейшли з початкової школи в середні класи. В Італії реалізований проєкт «Спортивні класи». «Спортивні класи» – це проєкт, який реалізовується за сприяння Міністерства освіти України, вищих закладів освіти й наукових інститутів Італії та італійського національного Олімпійського комітету. Він користується підтримкою органів державного, регіонального й територіального управління країни, які співпрацюють на всіх рівнях проєкту. Латвійська мета проєкту «Спорт для всіх» (Sporto visa klase) полягає в зміцненні ролі спорту в житті суспільства, пробудженні в дітей інтересу до регулярних фізичних вправ і контролю впливу фізичної активності на стан їхнього здоров’я. Литовський соціально-просвітницький проєкт «Давайте рухатись» (Judekim) являє собою довгострокову кампанію з інформування людей про користь фізичної активності та спорту, присвячену насамперед популяризації здорового способу життя серед школярів. Люксембурзькі «Активні школи» – це проєкт, який спрямований на підвищення рівня фізичної активності серед учнів початкових шкіл. Нідерландський проєкт «Спільне навчання, відмінні результати» (Samen leren, goed presteren) являє собою ситуаційне дослідження, у рамках якого аналізується досвід початкової школи в Гаазі, який передбачає в навчальному плані заняття фізкультурою та фізичну активність. Визнаний у всіх державах Європи статус фізичного виховання як єдиного обов’язкового предмета шкільної програми спрямований переважно на тілобудову, активізацію рухової активності, розвиток фізичних якостей і здоров’я.

Посилання

Беновська Л.Я. Євроінтеграційна перспектива реформування середньої освіти в Україні. URL: http://ird.gov.ua/irdp/e20150702.pdf.

Москаленко Н.В., Яковенко А.В., Сидорчук А.В. Фізичне виховання школярів у зарубіжних країнах (ХХ ст. – початок ХХІ ст.) : монографія. Дніпро, 2020. 259 с.

Турчик І.Х. Фізичне виховання і спорт у шкільній освіті Європи. Дрогобич, 2017. 138 c.

Vass Z., Boronyai Z., Csanyi T. European Framework of Quality Physical Education. European Physical Education Association. 2018. № 24.

Katsarova I. Physical education in EU schools. Briefing. 2016. № 6.

European Commission/EACEA/Eurydice. Physical Education and Sport at School in Europe Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2013. 80 р.

Foster D. Physical education and sport in schools. Briefing Paper. 2018. Oct 10. № 6836. Р. 34.

You th Sport Trust. Survey of Secondary PE. Loughborough : Youth Sport Trust, 2018. URL: www.youthsporttrust.org/sec-survey.

Physical Education as a Subject in France (School Curriculum, Policies and Discourse): The Body and the Metaphors

of the Engine-Elements Used in the Analysis of a Power and Control System during the Second Industrial Revolution / J. Gleyse, Ch. Pigeassou, A. Marcellini, E. De Léséleuc, G. Bui-Xuân. Sport, Education and Society, Taylor Francis (Routledge). 2016. Jun 21. № 7 (1). Р. 5–23.

Hardman K. et al. World-wide survey of school physical education: final Report. Paris, France : UNESCO, 2014. Р. 131.

Sami R. Yli-Piipari. Physical Education Curriculum Reform in Finland. Quest. Oct 2015. № 35. DOI: 10.1080/00336297.2014.948688.

Cooper K.H., Greenberg J.D., Castelli D.M., Barton M., Martin S.B., Morrow Jr. JR. Implementing Policies to Enhance Physical Education and Physical Activity in Schools. Research Quarterly for Exercise and Sport. 2016. № 87 (2). Р. 133–140. URL: http://dx.doi.org/10.1080/02701367.2016.1164009.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-08