ОЦІНКА ПРІОРИТЕТІВ У СТАВЛЕННІ ДО ЧИННИКІВ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ РІЗНИХ КУРСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/olimpspu/2024.2.7

Ключові слова:

чинники здоров’я, анкетування, поведінка, спосіб життя

Анотація

В останні десятиліття спосіб життя як один із найважливіший факторів здоров’я викликає значний інтерес дослідників. Студентська молодь становить сегмент суспільства, який має найбільший потенціал в аспекті опанування знань про здоров’я, отримання користі від політики та ініціатив у сфері охорони здоров’я, заснованих на обґрунтованих дослідженнях та інформації. Метою нашого дослідження було визначення складових здорового способу життя та чинників здоров’я, які мають для студентів пріоритетне значення в аспекті ефективності впливу на здоров’я; з’ясування спектру засобів оздоровлення, які використовують студенти у власній оздоровчий практиці, окреслення чинників, які перешкоджають їм піклуватися про своє здоров’я, а також аналіз динаміки змін під час навчання студентів у вищому навчальному закладі. Результати експерименту стали підґрунтям для пошуку і реалізації нових педагогічних форм, засобів, інтерактивних методів навчання, які актуалізують знання про здоров’я в свідомості студентів, підвищують їх значимість, створюють можливості для успішного оволодіння цими знаннями і ефективного практичного застосування. Здобуття досвіду здоров’ятворення є важливим не тільки з погляду опанування відповідних практичних умінь і навичок, які потім стають звичками і складовими здорового способу життя, але в аспекті формування мотивації студентської молоді до використання набутих знань. Поведінка завжди пов’язана з мотивацією, яка створюється саме в процесі навчання, виховання та розвитку особистості. Широке використання інтерактивних методів навчання, в основі яких є більш тісні суб’єкт-суб’єктні стосунки між викладачами і студентами, повноправність тих, хто навчає, і тих, хто вчиться, сприяють більш відповідальному ставленню студентів до самопідготовки, самоосвіти як у процесі навчання, так і в побутовій чи професійній діяльності.

Посилання

Kolomoiets H., Rebryna A., Dutchak Y., et al. Analysis of health and physical fitness Indicators of modern youth. Acta Balneol. 2022. №5(171). Р. 457-462.

Farhud D. D. Impact of Lifestyle on Health. Iran J Public Health. 2015. №44(11). Р. 1442-1444.

Wang J., Wang Y., Guo Z., Lin Z., Jin X., Niu H., Wu Y., Tang L., Hou H. Influence of lifestyle on suboptimal health: Insights from a national cross-sectional survey in China. J Glob Health. 2023. №17. Р. 13:04151.

Henson J., De Craemer M., Yates T. Sedentary behaviour and disease risk. BMC Public Health. 2023. Vol. 19, №23(1). Р. 2048.

Pengpid S., Peltzer K. Sedentary behaviour, physical activity and life satisfaction, happiness and perceived health status in university students from 24 countries. Int J Environ Res Public Health. 2019. №16(12). Р. 2084.

Sunday S., Clancy L., Hanafin J. The associations of parental smoking, quitting and habitus with teenager e-cigarette, smoking, alcohol and other drug use in GUI Cohort '98. Scientific Reports. 2023. №16;13(1). Р. 20105.

Mikheienko O, Liannoi Y, Tkachenko A, et al. Preventive Model of Formation of Health-save Competence of Student Youth with the Use of Natural Physiotherapy. Acta Balneol. 2022. №5(171). Р. 433-438.

Okhrimenko I., Zasenko V., Chebotaryova O., et al. Assessment of Compliance with healthy Lifestyle standards by the Instructional staff of higher Educational Institutions. Acta Balneol. 2022; 5(171). Р. 463-468.

Nosko M., Mekhed O., Ryabchenko S., et al. The influence of the teacher’s social and pedagogical activities on the health-promoting competence of youth. Inter J Appl Exer Physiol. 2020. №9(9). Р. 18-28.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-14