ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК СПЕЦІАЛЬНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ТА ТЕХНІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ У СПОРТИВНИХ ТАНЦЯХ
DOI:
https://doi.org/10.32782/olimpspu/2025.1.17Ключові слова:
спортивні танці, спеціальна фізична підготовка, технічна майстерність, фізичні якості, тренувальний процесАнотація
У статті розглянуто взаємозв’язок спеціальної фізичної підготовки та технічної майстерності у спортивних танцях.Сучасний танцювальний спорт динамічно розвивається, що підвищує вимоги до спортсменів не лише щодо музичності, легкості та пластичності виконання, а й до рівня їх фізичної підготовки. Ця проблема стає особливо значущою при освоєнні змагальних програм, що потребує комплексного розвитку фізичних якостей – сили, витривалості, гнучкості, координації та швидкості, які забезпечують виконання складнокоординованих танцювальних елементів з максимальною амплітудою та точністю.Було встановлено, що технічна майстерність спортсменів-танцюристів безпосередньо залежить від рівня їх фізичної підготовки, адже фізичний стан визначає можливість втілення технічно складних рухів, стрибків, обертів і підтримок. Крім того, низький рівень фізичних якостей обмежує діапазон танцювальних елементів, що негативно впливає на виступи й оцінювання суддів. Успішність у спортивних танцях неможлива без високого рівня фізичної підготовки, адже її недостатність безпосередньо впливає на технічну майстерність і, відповідно, на результати виступів. Висновки акцентують увагу на беззаперечному взаємозв’язку спеціальної фізичної підготовки та технічної майстерності у спортивних танцях. Доведено, що ретельно спланований тренувальний процес гармонійно поєднує загально-фізичні та спеціальні вправи, сприяє формуванню витривалих, сильних, гнучких і технічно обізнаних танцюристів. Комплексний підхід до підготовки дозволяє не лише підвищити рівень фізичних якостей, а й вдосконалити ритміку, координацію рухів та музикальність спортсменів. Саме така збалансована підготовка є запорукою успішних виступів і стабільного спортивного зростання танцюристів.
Посилання
Богданова М. В. Спортивний танець у системі бальної хореографії. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2014. Вип. 20. С. 214–217.
Калужна О. Фізична підготовка у тренувальному процесі спортсменів-танцюристів на етапі попередньої базової підготовки. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2010. № 2. С. 12–16.
Лобан Т. Й. Анатомія танцю як складова у підготовці майбутнього хореографа. Актуальні питання культурології. 2018. Вип. 18. С. 83–87.
Мерлянова О. А., Василенко Ю. В. Виховання артистичності серед партнерів у спортивних бальних танцях та методологія розвитку видовищності. Young Scientist. 2018. № 11 (63). С. 197–201.
Осадців Т. П. Сучасні підходи, щодо підготовки юних танцюристів на етапі початкової спортивної підготовки (узагальнення досвіду тренерів зі спортивних танців). Молода спортивна наука України. 2004. Т.1.Вип. 8. С. 293–296.
Кандинський В. Про духовне в мистецтві. Київ. 1996. С. 181–220.
Хом’яченко О. Шляхи вдосконалення координаційних здібностей спортсменів-танцюристів, на етапі підготовки до вищих досягнень з урахуванням виду обраної спеціалізації. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2018. № 4. С. 36–40.
Beardsley M. C. What Is Going On in a Dance? Dance Research Journal. 1982. № 15. рр. 31–72.
Guarino L. Is dance a sport? A twenty-first-century debate. Journal of Dance Education. 2015. № 15 (2). Рр. 77–80.
Pakes A. The Plausibility of a Platonist Ontology of Dance. Thinking Through Dance: The Philosophy of Dance Performance and Practices. 2013. Рp. 84–101.