МЕТОДИКИ УДОСКОНАЛЕННЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТОК НА ЗАНЯТТЯХ З ВОЛЕЙБОЛУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/olimpspu/2025.2.2Ключові слова:
фізична підготовка, диференційовані програми, студентки, волейбол, методика удосконалення, спортАнотація
У сучасному волейболі, який характеризується високою інтенсивністю, швидкістю та атлетизмом, фізична підготовка стає ключовим фактором, що дозволяє гравцям ефективно виконувати технічні прийоми, витримувати значні фізичні навантаження та швидко відновлюватися після ігор і тренувань. Для студенток, які активно займаються волейболом, фізична підготовка має особливе значення, оскільки їхній організм продовжує розвиватися, і правильний підхід до тренувань сприяє гармонійному фізичному розвитку, зміцненню здоров'я та підвищенню стійкості до захворювань. Різні методики можуть мати різний вплив на розвиток фізичних якостей, таких як сила, витривалість, швидкість, спритність та гнучкість.Тому метою статті є порівняльний аналіз методик для визначення найбільш ефективних підходів для покращення фізичної підготовки студенток, які займаються волейболом. Провідним методом дослідження виступає порівняльний аналіз, який дозволяє теоретично оцінити кожну методику та визначити, яка з них найкраще підходять для поліпшення конкретних фізичних показників, необхідних для успішної гри у волейбол. Показано, що розробка та впровадження диференційованих програм фізичної підготовки студенток на заняттях з волейболу є складним завданням, яке вимагає глибокого розуміння фізіологічних і психологічних особливостей студенток, а також знань про принципи тренувань і розробку програми тренувань. Диференційовано наявні методики удосконалення фізичної підготовки студенток на заняттях з волейболу: методики розвитку сили, такі як тренування з обтяженнями, пліометричні вправи та ізометричні вправи; для розвитку витривалості використовуються кардіотренування, інтервальні тренування та спеціальні вправи для волейболістів. Швидкість та спритність розвиваються за допомогою спринтерських тренувань, вправ на координацію, а також ігрових вправ на реакцію.Диференціація методик дозволяє обрати найбільш ефективні підходи для розвитку кожної фізичної якості, враховуючи індивідуальні особливості студенток та специфіку волейболу. Майбутні дослідження можуть бути зосереджені на розробці та оцінці диференційованих методиках тренувань студенток педагогічних спеціальностей у процесі занять волейболом.
Посилання
Войтенко С., Рогаль І., Чхань А. Удосконалення основних технічних прийомів у волейболі в закладах вищої освіти. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2022. № 1(145). С. 31-34. Режим доступу: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2022.1(145).08.
Фідірко М., Мороз І., Волошина А. Вплив занять фізкультурно-оздоровчої спрямованості на стан фізичної під- готовленості. European vector of development of the modern scientific researches: collective monograph / edited by authors. 1st ed. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”, 2021. Р. 39-54. Режим доступу: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-077-3-3
Максимова К. В. Моніторинг стану соматичного здоров’я студенток І курсів вищих навчальних закладів м. Харкова. International Scientific Journal «Internauka». 2017. № 7(29). С. 30-34.
Зеніна І. В., Гаврилова Н. М., Кузьменко Н. Вплив фізичних вправ на організм студентів. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2022. № 1(145). С. 47-50. Режим доступу: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2022.1(145).12]
Gamali1 V., Potop V., Bondar A., Salnykova S., Shynkaruk O., Shevchuk O., Ulan A. Improvement of the motor structure of the paddle technique of qualified female athletes in rowing. Journal of Physical Education and Sport. 2020. № 20 (4), Art 263. Р. 1944-1949. DOI:10.7752/jpes.2020.04263
Рогаль І., Бурбела О. Розвиток фізичних якостей у студенток непрофільних ЗВО засобами ігрових видів спорту. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15. Науко- во-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2020. № 6(126). С. 76-79. Режим доступу: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.6(126).16
Мадяр-Фазекаш Е., Тулайдан В. Г., Сусла В. Я., Мордвінцев Г. О. Розвиток силових здібностей студенток засобами фітнесу в системі додаткової освіти. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2022. № 10(155). С. 116-119. Режим доступу: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2022.10(155).26]
Гуцул Н., Мадяр-Фазекаш Е. О., Ворончак М. Фізичний розвиток і фізична підготовленість студентів різних функціональних груп здоров’я. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2022. Випуск 6 (151). С. 55-60. Режим доступу: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2022.6(151).11.
Druz V. A., Iermakov S. S., Nosko M. O., Shesterova L. Y., Novitskaya N. A. The problems of students physical training individualization. Pedagogics Psychology Medical-Biological Problems of Physical Training and Sports. 2017. № 21 (2). S. 51-59. doi: 10.15561/18189172.2017.0201
Батєєва Н. П. Стан фізичної підготовленості студентів Київського національного університету культури і мистецтв. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2014. № 6(44). С. 11–14. Режим доступу: https://doi.org/10.15391/snsv.2014-6.002
Silva A. F., Clemente F. M., Lima R., Nikolaidis P. T., Rosemann T., Knechtle B. (2019). The Effect of Plyometric Training in Volleyball Players: A Systematic Review. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2019. No 16 (16). P. 29-60. URL: https://doi.org/10.3390/ijerph16162960
Ruffieux J., Wälchli M., Kim K.-M. and Taube W. (2020) Countermovement Jump Training Is More Effective Than Drop Jump Training in Enhancing Jump Height in Non-professional Female Volleyball Players. Front. Physiol. 2020. № 11:231. doi: 10.3389/fphys.2020.00231
Saeterbakken A. H., Stien N., Andersen V. et al. The Effects of Trunk Muscle Training on Physical Fitness and Sport-Specific Performance in Young and Adult Athletes: A Systematic Review and Meta-Analysis. Sports Medicine. 2022. № 52. Р. 1599–1622. URL: https://doi.org/10.1007/s40279-021-01637-0
Hammami A., Gabbett T. J., Slimani M., Bouhlel E. Does small-sided games training improve physical fitness and team-sport-specific skills? A systematic review and meta-analysis. J Sports Med Phys Fitness. 2018. № 58. Р. 1446-55. DOI: 10.23736/S0022-4707.17.07420-5
Москаленко Н., Кошелева О., Татарченко Л., Рузанов В., Максимов А. Особливості впливу рухової актив- ності на психофізичний стан здобувачів вищої освіти. Спортивний вісник Придніпров’я. 2022. № 2. С. 45-57. Режим доступу: https://doi.org/10.32540/2071-1476-2022-2-045
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.