ЕФЕКТИВНІСТЬ ПРОГРАМИ ЗАНЯТЬ ФУТБОЛІСТІВ ВІКОМ 6–7 РОКІВ НА ОСНОВІ ГРУПОВИХ ВЗАЄМОДІЙ ЗА ПОКАЗНИКАМИ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/olimpspu/2025.2.15Ключові слова:
тестування, зміст, спрямованість, зміни, порівняння, система тренувань, етап початкової підготовкиАнотація
Нині актуальність зберігає потреба удосконалення системи підготовки юних футболістів. Комплексний підхід до підготовки футболістів дає змогу забезпечити поступовий та цілеспрямований розвиток їхніх навичок, сприяючи подальшому виходу на вищий рівень спортивної майстерності. Мета: з’ясувати ефективність програми занять із застосування групових взаємодій зі спрямованістю на паралельний вплив на фізичну та технічні підготовку футболістів віком 6–7 років за показниками їхньої технічної підготовленості. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення даних наукової та методичної літератури, абстрагування, історичний метод, порівняння, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Тривалість педагогічного експерименту становила один навчальний рік для ДЮСШ (з вересня 2024 по травень 2025 р). Експериментальним чинником було акцентоване застосування групових взаємодій зі спрямованістю на паралельний вплив на фізичну та технічну підготовленість спортсменів. До участі в ньому було залучено 73 спортсмени на етапі почат- кової підготовки (n=34 – контрольна та n=39 – експериментальна група, вік 6–7 років, м. Івано-Франківськ). Результати.За умов статистично вірогідного позитивного впливу програм тренувань різного методичного спрямування усередині груп спортсменів, спостерігається вищий позитивний ефект за більшістю спеціалізованих тестів, що зафіксовано у п’яти з восьми тестів з фізичної підготовленості. Футболісти-початківці експериментальної групи мали значну перевагу (від 2,31 до 6,90%, р=0,02–0,05 порівняно з представниками контрольної групи) у тестах: «Комплексне оцінювання можливостей до ведення м’яча та зміни напрямку руху з футболістів з м’ячем (25 м)», «Комплексне оцінювання вмінь ведення м’яча та виконання удару по воротах», «Ведення м’яча на дистанції 30 м по прямій», «Удари м’яча на дальність» та «Жонглювання м’ячем». Висновки.Авторський зміст навчально-тренувального процесу футболістів віком 6–7 років, що пов'язаний із застосуванням групових взаємодій зі спрямованістю на паралельний вплив на фізичну та технічну підготовленість довів більшу ефективність внаслідок різноманітного та акцентованого впливу на рівень підготовленості спортсменів.
Посилання
Дулібський А. Особливості спортивного відбору на етапі початкової підготовки і спеціалізованого навчання грі в футбол. Фізична культура спорт та здоров’я нації : зб. наук пр. Вінниця, 2020. Вип 9, № 28. С. 168–177.
Карпа, І., Сухнацький, М., Лобасюк, В., & Гурський, А. (2024). Методика навчання технічних прийомів юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15, (3(175), 108-113. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.3(175).19
Авраменко В. Г., Гончаренко В. І., Джус О. М., Костюкевич В. М., Ніколаєнко В. В. Футбол: навчальна програма для ДЮСШ, СДЮШОР, ШВСМ. Київ, 2003. 106 с.
Булич О., Наумчук В. Педагогічні умови формування техніко-тактичних дій юних футболістів на етапі початкової підготовки. Сучасні тенденції розвитку фізичної культури, спорту, фізичної терапії та ерготерапії: зб. тез доп. ІІ наук.-практ. семінару студ., аспірантів і молодих вчених. 2022. С. 7–8.
Кузьменко С., Скрипка І. Історичний аспект підготовки футболістів груп початкової підготовки. Олімпійський та паралімпійський спорт. 2023, № 3. С. 23–26. DOI 10.32782/olimpspu/2023.3.5
Гордієнко П. Ю. Спортивно-технічна підготовка юних футболістів. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : педагогічні науки . 2019. №4 (327). Ч. 1. С. 156-165.
Ніколаєнко В. Організаційно методичні підходи до побудови навчально-тренувального процесу на етапі початкової підготовки футболістів: порівняльний аналіз. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. 2014. № 1 (25). С. 76–80.
Оклієвич Н. О., Яців Я. М., Пітин М. П., Дедишин І. М.. Наукове обґрунтування компонентів системи підготовки кваліфікованих футболістів різних вікових груп: теоретичний аналіз. OLYMPICUS. 2024. №3. С. 101-111. DOI https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-3.14
Nakonechnyi R., Khimenes Kh., Antonov S., Pityn M., Zadorozhna O., Karpa I. Effectiveness of interactive tasks in tactical training of 11-12-year-old football players. Journal of Physical Education and Sport. 2023, Vol. 23 (issue 8), 254, pp. 2220 – 2229. DOI:10.7752/jpes.2023.08254
Лубашев І., Чхайло М. Технічна підготовка футболістів 8–9 років. Актуальні питання підготовки спортсменів в олімпійських і неолімпійських видах спорту : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції. Суми : СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2021. С. 97-102.
Наконечний Р., Хіменес Х. Порівняльна характеристика підходів до підготовки футболістів на етапі попередньої базової підготовки в футбольних організаціях Львова. Спортивні ігри, 2023. 4(30), С. 24–35. https://doi.org/10.15391/si.2023-4.03
Шевченко А. Ю., Бойченко С. В. Структура і зміст процесу підготовки юних футболістів на етапі початкової підготовки. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 15: [зб. наук. пр.]. Вип. 6(49). 2014. С.146-155.
Яворська, Т. Є., Денисовець, Д. А., Філіна, В. А. Методика розвитку координаційних здібностей юних футболістів на початковому етапі тренування. Спортивна наука. 2018. С. 116–123.
Пітин М., Артим’юк Н. Технічна підготовленість футболістів на етапі початкової підготовки. Фізична активність, здоров’я і спорт: наук. журнал. Львів: ЛДУФК, 2011. № 1 (3). С. 33–40.
Радченко О. В., Чиж А. Г., Констанкевич В. П. Показники технічної підготовленості футболістів на етапі початкової підготовки. Спортивні ігри, № 1 (23) 2022. С. 43–55. https://doi.org/10.15391/si.2022-1.05
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.