ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ГІС-ПІДГОТОВКИ В СУМДПУ ІМЕНІ А.С. МАКАРЕНКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/naturalspu/2023.1.5

Ключові слова:

географічні інформаційні системи (ГІС), ГІС підготовка, студенти різних географічних спеціальностей, диференційований підхід

Анотація

У статті розглянуто особливості геоінформаційної підготовки студентів географічних спеціальностей, що полягає у визначенні шляхів застосування ГІС в межах майбутньої професійної діяльності студентів різних географічних спеціальностей. Підготовка базується на теоретико-методологічних засадах використання геоінформаційних систем і технологій, що сприяє формуванню геоінформаційної компетентності на основі диференційованого підходу. Диференційований підхід передбачає різнопрофільну подачу навчального матеріалу та набуття студентами різних географічних спеціальностей різнопрофільних геоінформаційних практичних навичок. Впровадження геоінформаційних технологій в освітній процес відкриває нові можливості для більш якісної підготовки фахівців географії. Однак потрібно більше уваги приділяти як догеоінформаційній підготовці студентів, так і формуванню змісту географічних дисциплін та методики подання матеріалу у відповідності до різних спеціальностей. Слід ознайомлювати студентів із функціональними можливостями і продуктивністю існуючих на світовому ринку ГІС програмних пакетів та відкритими програмними продуктами, що можуть бути рекомендовані для використання в освітньому процесі. Необхідно навчити студентів представляти інформаційні дані у цифровому вигляді, опрацьовувати цю інформацію завдяки ГІС-технологіям, що дасть змогу застосовувати набуті знання у професійній діяльності. Це дасть підстави для формування достатнього рівня конкурентоспроможності майбутніх фахівців у відповідності до обраної спеціальності. Використання ГІС у підготовці фахівців географії сприяє формуванню геоінформаційних компетенцій та забезпечує якісно новий рівень отримання й узагальнення знань, умінь і навичок.

Посилання

Абетковий покажчик професійних назв робіт. URL: https://buhgalter911.com/spravochniki/klassifikatory/klasifikator-profesiy/dodatok-b-dovidkoviy-1039369.html.

Бережний В.А., Костріков С.В., Сегіда К.Ю. ГІС: перспективи університетського навчального процесу в річищі інформатизації географічної освіти. Проблеми сучасної освіти. 2013. № 4. С. 45–54.

Бондаренко Е.Л. Стан, проблеми та перспективи геоінформаційної підготовки студентів географічних спеціальностей Геоінформаційні технології у територіальному управлінні: матеріали ІІІ міжнар. наук.-практ. конф. 14–16 верес. 2016 р. Одеса. С. 16. URL: http://www.oridu.odessa.ua/7/7/11.pdf.

Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття») №896 від 3.11.1993 р. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93.

Закон України «Про вищу освіту» № 1556-VII від 01.07.2014 р. URL: http://zakоn3.rada.gоv.ua/laws/shоw/ru/1556-18.

Закон України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних» Верховної Ради (ВВР), 2020, № 37, ст. 277. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/554-20#Text.

Клочко О.В. Методична система навчання студентів геоінформаційних технологій. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2010. № 17. С. 40–50.

Концепція розвитку освіти України на період 2015–2025 років: проект. URL: http://old.mon.gov.ua/ua/pr-viddil/1312/1390288033/1414672797/.

Лабораторія «ГІС та ДЗЗ» – Академія Copernicus МАНУ. URL: https://www.facebook.com/groups/CopernicusUA.

Наказ про затвердження стандарту вищої освіти за спеціальністю 106 «Географія» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/standarty/2020/07/10/106_Heohrafiya%20bakalavry.pdf.

Постанова від 29 квітня 2015 р. № 266 «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/266-2015-%D0%BF.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31