ОСОБЛИВОСТІ ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ З ЛИЖНОГО СПОРТУ В ПІДГОТОВЧОМУ ПЕРІОДІ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/olimpspu/2023.3.13

Ключові слова:

заклади вищої освіти, лижний спорт, студенти, підготовчий період, тренувальний процес

Анотація

Лижний спорт є важливим складником системи фізичного виховання, має велике оздоровче, виховне і прикладне значення, оскільки чинить різнобічний вплив на організм тих, хто займається. Підготовчий період – невід’ємна частина загального процесу цілорічного тренування лижника. У статті визначено основне завдання підготовчого періоду – загальна та спеціальна базова підготовка, шляхом якої досягається підвищення функціональних можливостей організму лижника та подальше вдосконалення спеціальних фізичних якостей. Представлено структуру підготовчого періоду тренувального процесу, що має три етапи: весняно-літній, літньо-осінній та осінньо-зимовий. Визначено співвідношення засобів ЗФП і СФП у структурі підготовчого періоду. Визначено основні завдання, тренувальні засоби та методи кожного етапу підготовчого періоду. Завдання весняно-літнього етапу: поступове збільшення обсягів тренувального навантаження за великого розмаїття засобів, підвищення загальної фізичної підготовки, удосконалення технічної підготовки; тренувальні засоби: біг, імітаційна ходьба, стрибкова імітація, спеціальні вправи; методи тренування: рівномірний, змінний, ігровий, вправи для розвитку швидкості та сили, повторний. Завдання літньо-осіннього етапу підготовчого періоду: збереження обсягу циклічних вправ, підвищення аеробної продуктивності організму, поступове збільшення інтенсивності тренувань, підвищення силової витривалості, удосконалення техніки лижника, формування морально-вольових якостей; коло тренувальних засобів звужується, збільшується їх спеціальна спрямованість, підвищується інтенсивність рівномірного та непереривного бігу, імітації та пересування на лижеролерах. Основні завдання в осінньо-зимовому етапі підготовчого періоду: подальше підвищення аеробної продуктивності організму та загальної витривалості, відновлення й удосконалення технічних навичок пересування на лижах, розвиток спеціальної витривалості, морально-вольова підготовка; основні засоби тренування: пересування на лижах у слабкому та середньому темпах, біг, загальнорозвивальні вправи; застосовуються рівномірний і змінний методи тренувань.

Посилання

Бережанський О.О., Банах В.І. Лижний спорт : робоча програма для здобувачів вищої освіти спеціальності 014 «Середня освіта (Фізична культура)». Кременець, 2020. 19 с.

Ворона В.В., Ратов А.М. Лижний спорт : навчальний посібник. Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2019. 202 с.

Казмірук А.В., Ковцун В.В., Зіньків О.В. Теорія і методика лижного спорту (лижні перегони) : навчально-методичний посібник. Львів : ЛДУФК ім. Івана Боберського, 2021. 124 с.

Пеньковець В.І., Пеньковець Д.В. Лижний спорт (лижні гонки, біатлон) : навчальний посібник. Чернігів : Чернігівський національний педагогічний університет, 2015. 257 с.

Яців Я.М. Лижний спорт : навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ : Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2013. 100 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20