УДОСКОНАЛЕННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ВОЛЕЙБОЛІСТІВ ГРУПИ ПІДВИЩЕННЯ СПОРТИВНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ЗАСОБАМИ КРОСФІТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/olimpspu/2023.3.14

Ключові слова:

волейбол, студенти, навчально-тренувальний процес, тренувальна система, кросфіт

Анотація

Волейбол – гра мільйонів, вид спорту, який має перманентну діалектику розвитку у вигляді його різновидів: пляжного, паркового, мініволейболу, фаустболу, кернтболу тощо. А пляжний разом із класичним отримав навіть олімпійську прописку. Велика кількість інтерпретацій волейболу використовується любителями як елемент оздоровлення, розваги, загартування і просто підтримки належного рівня власної фізичної форми. Але повернемося до класичного волейболу, у якому задля підтримки видовищності доволі часто змінюється і регламент проведення змагань. І тому сучасні тривалі протистояння гравців обох команд вимагають від спортсменів демонстрації не лише тактико-тактичних умінь, а й високих функціональних можливостей. Тому матеріал даної наукової статті присвячений висвітленню аспектів наукового дослідження перевірки ефективності тренувальної системи з використанням елементів кросфіту з метою поліпшення функціональних можливостей спортсменів груп підвищення спортивної майстерності, які є членами студентської збірної команди Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. Для вирішення прогностичних теоретичних завдань дослідження ми використали метод аналізу і систематики релевантної науково-методичної літератури; практичних – педагогічне тестування та педагогічний експеримент; для перевірки вірогідності одержаних результатів експерименту – методи математичної статистики. Проведення дослідження із застосуванням тестів перевірки функціональних показників підтвердило ефективність розробленої тренувальної системи щодо поліпшення функціональних можливостей студентів-волейболістів групи підвищення спортивної майстерності закладу вищої освіти з використанням засобів кросфіту. Після впровадження у навчально-тренувальний процес підготовки студентської збірної авторської тренувальної системи ми констатуємо позитивні зміни діяльності систем органів, які забезпечують високий рівень майстерності гравців-волейболістів.

Посилання

Бондаренко В.В., Ціпов’яз А.Т. Методика навчання елементам техніки волейболу. Кременчук : Методичний кабінет, 2018. 120 с.

Ковцун В.І., Демчишин А.П. Волейбол: основи гри, методика навчання й тренування : методичні поради для оволодіння навичками, вміннями гри волейбол при проходженні курсу теорії та методики викладання волейболу студентам 2-го року навчання. Львів : Фернеза, 2002. 33 с.

Круцевич Т.Ю., Воробйов М.І., Безверхня Г.В. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків та молоді. Київ : Олімпійська література, 2011. 224 с.

Лазоренко С.А., Балашов Д.І., Лазоренко С.С. Термінологія сучасних силових одноборств та спортивної боротьби. Суми : Цьома С.П., 2020. 188 с.

Рибалко П. Ф., Салатенко І.О., Харченко С.М., Самохвалова І.Ю. Основи теорії атлетизму : навчально-методичний посібник. Суми, 2022. 109 с.

Особливості організації тренувань та регламент виконання вправ із кросфіту. URL: https://www.oblsport.te.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=6147:sport-11-2019-185&catid=28:statti&Itemid=40 (дата звернення: 21.11.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20