СУТНІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/olimpspu/2023.1.3

Ключові слова:

здоров’язбережувальна компетентність, фахівець з фізичного виховання, професійний і педагогічний аспект, модернізація фізкультурної освіти

Анотація

У статті представлено базові поняття, які визначають сутнісну характеристику здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури. Обґрунтовано, що здоров’язбережувальна компетентність є складним інтегрованим новоутворенням, що поєднує професійний і педагогічний аспекти, змістовно і функціонально пов’язана з фізичною культурою і культурою здоров’я, а також зумовлює сформованість позиції фахівця фізичної культури. Показано, що модернізація фізкультурної освіти учнівської молоді здійснюється у напрямі її переорієнтації з пріоритетів фізкультурно-спортивних на фізкультурно-оздоровчі цілі й зміст, загальну рекреаційну функцію, культуроформуючу сутність фізкультурно-освітньої реальності та забезпечення формування здорового способу життя молоді. Це детермінує новий зміст професійної діяльності фахівців сфери фізичної культури на основі сформованої у них здоров’язбережувальної компетентності.

Посилання

Васянович Г.П., Онищенко В.Д. Ноологія особистості : навчальний посібник для студентів і викладачів. Львів : «Сполом», 2007. 312 с.

Воронін Д.С. Здоров’язберігаюча компетентність студента в соціально-педагогічному аспекті. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : наукова монографія / за ред. проф. С.С. Ермакова. Харків : ХДАДМ (ХХIII), 2006. № 2. С. 25–28.

Головачук В., Левицька О. Сучасні стратегії у сфері профілактики та формування здорового способу життя в умовах сучасної школи. Молода спортивна наука України : збірник наукових праць у галузі фізичної культури та спорту. Вип. 12: У 4-х т. Львів : НВФ «Українські технології», 2008. Т. 4. С. 35–39.

Головченко Г.Т. Філософські аспекти фізичної культури Заходу та Сходу. Молода спортивна наука України : 8-а Міжнародна наукова конференція. Львів : ЛДІФК, 2004. Вип. 8. Т. 4. С. 84–87.

Горащук В.П. Теоретичні і методологічні засади формування культури здоров’я школярів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.01. Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. Харків, 2004. 40 с.

Дутчак М. Спорт для всіх і здоровий спосіб життя. Вісник Прикарпатського ун-ту. Івано-Франківськ, 2010. Вип. 11. С. 124–128.

Зязюн І.А. Філософія сучасної професійної освіти. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи. Київ : Віпол, 2002. С. 11–57.

Іваній І.В. Характеристика сутності здоров’язберігаючої компетентності вчителя фізичної культури. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2013. № 3. С. 18–22. DОІ: 10.6084/m9.figshare.644933.

Кремень В.Г. Філософія людиноцентризму в освітньому просторі. 2-е вид. Київ : Т-во «Знання» України. 2010. 520 с.

Омельяненко В.Г. Здоров’язберігаюча компетентність вчителя фізичної культури. Професійні компетенції та компетентності вчителя : матеріали регіонального науково-практичного семінару. Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. С. 127–130.

Пометун О. Формування громадянської компетентності: погляд з позиції сучасної педагогічної науки. Вісник програм обмінів. Київ : Освіта. 2005. № 23.

. Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2002. Ч. 2. 248 с.

Hutmacher Walo. Key competencies for Europe. Report of the Symposium Bezne, Switzerland, 27–30 March, 1996. Council for Cultural Cooperation (CDCC). Secondary Education for Europe Strasburg. 1997. S. 8–17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-04