ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/olimpspu/2023.2.6

Ключові слова:

заклади вищої педагогічної освіти, здоров’язбережувальна компетентність, майбутні вчителі фізичної культури, професійна підготовка

Анотація

У статті висвітлено сучасні підходи до інтерпретації поняття «здоров’язбережувальна компетентність» у сучасних дослідженнях українських науковців; розглянуто здоров’язбережувальну компетентність як ключову в сучасному освітньому процесі закладів вищої освіти. Обргунтовано педагогічні умови, реалізація яких сприятиме успішному формуванню здоров’язбережувальної компетентності майбутніх учителів фізичної культури: орієнтованість на визнання формування здоров’язбережувальної компетентності як показника професійно-педагогічної компетентності вчителя фізичної культури; формування здоров’язбережувальної компетентності за допомогою педагогічної технології; встановлення міжпредметних зв’язків між навчальними дисциплінами в освітній програмі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. На підґрунті даних наукового доробку у галузі здоров’язбереження розроблено структуру здоров’язбережувальної компетентності, що має такі складові компоненти: когнітивний компонент, аксіологічний компонент, діяльнісний компонент, рефлексивний компонент. Зроблено висновок про те, що ефективність формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх учителів фізичної культури визначається оптимальним співвідношенням теоретичної складової та практичної діяльності суб’єктів освітнього процесу, а також адекватним визначенням засобів її формування. Окреслено перспективи подальших досліджень: широке впровадження в освітній процес професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури педагогічної технології та моделі формування здоров’язбережувальної компетентності; вивчення диференціації етапів формування компетентності здоров’язбереження у майбутніх учителів фізичної культури.

Посилання

Андрющенко Т. К. Формування здоров’язбережувальної компетентності як соціально-педагогічна проблема. Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2012 № 7. С. 123–127.

Бойченко Т. Є. Здоров’язбережувальна компетентність як ключова в освіті України. Основи здоров’я і фізична культура. 2008. № 11-12. С. 6–7.

Башевець Н. Г. Здоров’язбережувальна технологія навчання майбутніх учителів фізичної культури в умовах інформатизації освіти : дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : 13.00.02 – «Теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я)» ; Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2018. 241 с.

Овчарук О. В., Компетентісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики Київ : «К.І.С.», 2004. 112 с.

Кузнєцова О. Т. Оздоровчі технології у фізичному вихованні студентів: теорія, методика, практика : монографія. Рівне, 2018. 416 с.

Михайліченко М. В., Рудик Я. М. Освітні технології: навчальний посібник. Київ : ЦП «КОМПРИНТ», 2016. 583 с.

Отравенко О. В. Педагогічні умови формування здоров’язбережувальної компетентності учнівської та студентської молоді в умовах ступеневої освіти. Здоровье, спорт, реабилитация. № 4. 2016. С. 47–50.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-04