ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ВИТРИВАЛОСТІ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ БІГОВИМИ ЗАСОБАМИ В РАМКАХ ФІЗИЧНОЇ РЕКРЕАЦІЇ

Автор(и)

  • Галина Олександрівна Бутенко Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка https://orcid.org/0000-0002-5479-3224

DOI:

https://doi.org/10.32782/olimpspu/2024.3.2

Ключові слова:

фізична рекреація, біг, школярі, витривалість

Анотація

У статті розглядаються проблемні питання, що стосуються збереження і покращення рівня фізичної підготовленості, зокрема витривалості, дітей середнього шкільного віку біговими засобами в рамках фізичної рекреації. Одним із основних шляхів розв’язування даної проблеми зі школярами можуть бути комплексні заняття на основі поєднання різноманітних видів рухової активності з біговими вправами. Оцінювання результатів впровадження експериментальної програми на основі комплексного використання бігових засобів в рамках фізичної рекреації для учнів 5-6 класів проводилося у процесі педагогічного експерименту відповідно до змін показників фізичної підготовленості у порівнянні із відповідними змінами учнів контрольних груп. Оцінка рівня фізичної підготовленості на початку педагогічного експерименту вказує на нерівномірність розвитку різних сторін фізичної підготовленості у процесі фізичного виховання учнів 5–6 класів. У результаті педагогічного тестування визначено, що у досліджуваних найбільш відсталою у розвитку фізичних якостей є витривалість. Результат аналізу показників спеціальних рухових тестів свідчить, що 51% дітей мають низький рівень розвитку цієї якості, 45% мають середній рівень та 4% учнів мають достатній рівень розвитку витривалості. Педагогічний експеримент показав високу ефективність занять на основі бігових засобів у рамках фізичної рекреації, а саме: статистично значущі підсумкові прирости у показниках спеціальних тестових вправ в учнів експериментальної групи склали від 12% до 24%. В учнів контрольної групи прирости у показниках цих тестів склали від 9% до 20%. Результати педагогічного експерименту показали, що найбільші результати у контрольних випробуваннях, що відображають рівень розвитку витривалості, були показані учнями 5-6 класів, що входять у експериментальну групу порівняно із показниками учнів контрольних груп. Таким чином, запропонована програма занять на основі бігових засобів в рамках фізичної рекреації є ефективною щодо підвищення рівня фізичної підготовленості дітей середнього шкільного віку, а також ефективною задля розвитку їхньої витривалості.

Посилання

Ажиппо О., Бондар А., Тихонова Н. Модель залучення дітей та молоді до фізкультурно-спортивної дозвіллєвої діяльності. Фізичне виховання, спорт й культура здоров’я у сучасному суспільстві. Зб. наук. пр. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. Луцьк. 2015. № 1(29). С. 23–27.

Арефьєв В.Г. Здоров’я підлітків й рухова активність. Вісник Чернігів. нац. пед. ун-ту. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. Зб. наук. пр. Чернігів. 2014. № 118(3). С. 6–10.

Дутчак М. Перспективи формування та реалізації національної стратегії із оздоровчої рухової активності в Україні. Проблеми активізації рекреаційно-оздоровчої діяльності населення. Матеріали ІХ Всеукр. наук.-практ. конф. із міжнар. участю. Львів. 2014. С. 142–149.

Круцевич Т.Ю., Безверхня Г.В. Рекреація у фізичній культурі різних груп населення: навчальний посібник Київ: Олімп. л-ра. 2010. 248 с.

Лемак О., Султанова І. Диференційовані підходи у фізичному вихованні школярів. Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура. 2016. № 23. С. 79–87.

Мандюк А.Б. Особливості позакласної фізкультурно-спортивної роботи у середніх загальноосвітніх школах міської та сільської місцевості. Вісник Чернігів. нац. пед. ун-ту імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. Зб. наук. пр. Чернігів. 2015. № 3. С. 214–217.

Москаленко Н., Решетилова В., Михайленко Ю. Сучасні підходи щодо підвищення рухової активності дітей шкільного віку. Спортивний вісник Придніпров’я. 2018. № 1. С. 203–208.

Носко М.О., Архипов О.А., Гаркуша С.В., Воєділова О.М., Носко Ю.М. Удосконалення здоров’язбережувальної системи позакласної та позаурочної роботи з фізичного виховання. Вісник Чернігів. нац. пед. ун-ту. Серія: Педагогічні науки. Зб. наук. пр. Чернігів. 2017. № 143. С. 291–299.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30