СТАН ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ЗДОБУВАЧІВ ВМІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/olimpspu/2024.3.10

Ключові слова:

фізичне здоров’я, фізичне виховання, здобувачі, показники, вищий заклад освіти

Анотація

У статті розглядається фізичне виховання як педагогічний процес, який спрямований на досягнення фізичної досконалості, необхідно, насамперед, виділити такі його основні фактори як оздоровчий, при реалізації якого оптимізуються форми та функції організму людини, що розвиває та підвищує рівень фізичних (рухових) здібностей та якостей; освітній, який розширює та вдосконалюється обсяг знань, рухових навичок та умінь здобувачів освіти. Ефективність фізичного виховання визначається значною мірою пріоритетними підходами до оптимізації складових факторів. Питома вага (співвідношення) оздоровчого та розвиваючого факторів у навчальному процесі насамперед має визначатися фізичним здоров’ям (рівнем відповідності нормі показників функціональних систем організму) здобувачів вищої освіти. При нормальному стані функціональних систем організму здобувачі закладу вищої освіти (далі – ЗВО) обидва фактори можуть бути реалізовані у навчальному процесі в оптимальному обсязі. При незадовільному рівні фізичного здоров’я насамперед необхідно визначити засоби та методи його нормалізації, після чого приступати до реалізації оздоровчого завдання. Паралельно можливе вирішення освітніх завдань, пов’язаних із оволодінням програмним обсягом знань, умінь та навичок. Обсяг необхідних здобувачам знань, умінь і навиків визначається чинними нормативними документами. Фізичні навантаження при цьому не повинні перевищувати адаптивні можливості організму. Ця вимога повною мірою відноситься до розвитку таких рухових здібностей, як гнучкість і спритність, і з низкою обмежень до загальної витривалості. Дослідження особливостей рівня фізичного здоров’я здобувачів ЗВО є одним із актуальних тем фізичного виховання.

Посилання

Гордієнко О.І., Мовчан, В.П. Шляхи удосконалення рухової активності студентів в умовах дистанційного навчання. Rehabilitation and Recreation, 2022. № 10. С. 162-169.

Дудко М.В., Матійчук В.І., Хрипко І.В., Домашенко Н.О. Організація фізичного виховання студентської молоді в умовах дистанційної освіти. Наук. час. НПУ імені М.П. Драгоманова. 2022. № 11(157). С. 68–71. DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2022.11(157).16.

Корнієнко В., Кипич І. Оптимізація освітнього процесу шляхом впровадження дистанційного навчання під час воєнного стану. Проблеми інтеграції освіти, науки та бізнесу в умовах глобалізації. Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. 2022. С. 51–52.

Лукавенко А.В. Вияв і динаміка функціональних показників студентів різних соматотипів протягом першого року навчання. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2012. № 5–2 (33). С. 71–77. https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/21615.

Маракушин Д.І., Чернобай Л.В., Ісаєва І.М. та ін. Функціональні резерви організму як показник ефективності регуляторних процесів, що забезпечують адаптацію організму до дії факторів навколишнього середовища. Український журнал медицини, біології та спорту. 2020. Том 5, 1(23). С. 21–28. DOI: 10.26693/jmbs05.01.0216.

Мозолев О.М. Фітнес технології дистанційного навчання студентів з фізичного виховання. Scientific Collection «InterConf». 2022. №136. С. 414-418.

Мозолев О.М. Дотримання норм рухової активності студентів у період дистанційного навчання. Актуальні проблеми розвитку освіти в сфері туризму, фізичної культури і спорту. 2023. С. 177–180.

Мозолев О. Інноваційні форми фізичного виховання студентів в період дистанційного навчання. Grail of Science. 2022. № 12–13, С. 676–683. DOI: 10.36074/grail-of-science.29.04.2022.123.

Петренко Ю.І., Махонін І.М. Фізична активність студентів в умовах вимушеного дистанційного навчання з використанням інформаційних технологій. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту. 2020. № 4. С. 60–63.

Попель С., Ставичний І. Фізичний розвиток і пропорційність тілобудови студентів 17-22 років. Вісник Прикарп. нац. ун-ту. Серія: Фізична культура. 2016. № 24. С. 100–106.

Самоленко Т.В., Янченко І.М., Бражник В.М. Використання інноваційних технологій за умов дистанційного навчання студентів у закладах вищої освіти. Наук. час. НПУ імені М. П. Драгоманова, Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2021. № 80(2). С. 121–124. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.2.25.

Сироватко З.В., Єфременко В.М. Вплив дистанційного навчання на рухову активність студентів. Наук. час. НПУ імені М.П. Драгоманова. 2022. № 3К(147), С. 363–366. DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2022.3К(147).78.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30