СИЛОВИЙ ФІТНЕС ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ПОКРАЩЕННЯ ПСИХОЄМОЦІЙНОГО СТАНУ ЗДОБУВАЧІВ ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.32782/olimpspu/2025.1.2Ключові слова:
психоемоційний стан, силовий фітнес, студентки, фізична культура і спорт, рухова активністьАнотація
У статті розглянуто вплив занять силовим фітнесом на психоемоційний стан студенток ЗВО на заняттях з фізичної культури і спорту. Показано, що силовий фітнес має високу емоційну складову та широкий арсенал рухової активності, а також чинить позитивний вплив на відновлення функціонального й психічного стану студентської молоді. Мета дослідження.Дослідити влив занять силовим фітнесом на психоемоційний стан студенток закладів вищої освіти. Матеріал і методи дослідження. Для досягнення поставленої мети використовувались наступні методи: теоретичні; емпіричні; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. У дослідженні взяли участь студентки 1-2 курсів, віком 17–19 років. Студентки були поділені на дві групи: КГ – контрольна група (n=43) та ЕГ – експериментальна група (n=45). Контрольна група займалася за загальноприйнятою програмою з фізичної культури, а експериментальна група займалася на заняттях силовим фітнесом. Заняття проводилися два рази на тиждень, протягом 8 місяців. Результати. Отримані результати студенток контрольної та експериментальної груп до початку формуючого експерименту показали,що показники домінуючого психічного стану (ДС–8) були майже однакові, при відсутності достовірних (р>0,05) відмінностей. Після проведення формуючого експерименту аналіз динаміки показників домінуючого психічного стану (ДС-8) виявив позитивні зміни в обох досліджуваних групах. У студенток контрольної групи відмічені незначні недостовірні (р>0,05) зміни. У студенток експериментальної групи спостерігалося істотне достовірне (р<0,05–<0,01) покращення усіх досліджуваних показників. Висновки. Підводячи підсумок впливу занять силовим фітнесом на психоемоційну сферу студенток закладу вищої освіти, можна констатувати, що застосування засобів силового фітнесу на заняттях з фізичної культури і спорту викликає більш позитивні зміни в психіці, формує стійкий, бадьорий, активний стан, сприяє формуванню позитивних емоцій та забезпечує високу самооцінку дівчат.
Посилання
Бейгул І., Шишкіна О. Особливості домінуючого психічного стану студентів технічного ВНЗ. Фізична культура, спорт та здоров’я нації : зб. наук. праць. / гол. ред. В.М. Костюкевич, 2016. С. 303–307.
Бейгул І., Шишкіна О., Семизорова А. Підвищення рухової активності студентів у рамках оптимізації процесу фізичного виховання у ЗВО. Фізична культура, спорт і здоров’я: стан, проблеми та перспективи: збірник тез XXІI Міжнародної науково-практичної конференції, 6–7 грудня 2022 року. Харків, 2022. С. 353–355.
Боднар А.І. Удосконалення адаптаційних можливостей жінок 18-21 річного віку з використанням програм танцювального та силового фітнесу: дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту: 24.00.02. Миколаїв, 2021. 245 с.
Воловик Н. Оздоровчий фітнес: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2022. 297 с.
Жамардій В.О. Технологія формування цільового блоку методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2020. Вип. 1(121). С. 39–44. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series 15.2019.1(121)20.08
Кашуба В. Із досвіду використання фітнес-технологій, спрямованих на корекцію тілобудови людини. Спортивний вісник Придніпров'я, 2018. № 1. С. 131–138.
Козуб О. Вплив регулярних занять спортом на психологічний стан студентів. Психологічний вісник, 2020. Вип. 6(45). С. 88–93.
Коцан І.Я., Ложкін Г.В., Мушкевич М.І. Психологія здоров’я людини / За ред. І.Я. Коцана. Луцьк: РВВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2011. 430 с.
Лаврентьєв О., Андріяш В., Деркач О., Бербеничук В. Обгрунтування фізичних навантажень студентської молоді засобами силових видів спорту. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 2024. Вип. 11(184). С. 95–101. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.11(184).19
Лисенко Л. Вплив занять спортом на психологічний стан студентів з різним рівнем фізичної активності. Фізична культура, спорт та здоров'я нації, 2019. Вип. 2(59). С. 89–95.
Садовніченко А.С. Вплив занять силовим фітнесом та стретчингом на психофізичний стан молоді. Івано-Франківськ: ХДУ, 2023. 58с.
Сухарєв А.Г., Когут І.О. Вплив фізичної активності на здоров'я студентської молоді. Науковий журнал Національного педагогічного університету. 2019. № 12. С. 65–70.