КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТУ «ГАНДБОЛ З МЕТОДИКОЮ ВИКЛАДАННЯ»
DOI:
https://doi.org/10.32782/olimpspu/2025.1.13Ключові слова:
оцінювання, педагогічний контроль, гандбол, кредитно-модульна системаАнотація
Стаття присвячена дослідженню критеріїв оцінки здобувачів вищої освіти Навчально-наукового інституту охорони здоров’я і спорту ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» в процесі вивчення освітнього компоненту «Гандбол з методикою викладання». У статті розглянуто актуальність проблеми оцінювання в контексті підвищення якості підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту.Мета дослідження полягає в аналізі та систематизації критеріїв оцінки, що використовуються в процесі вивчення дисципліни «Гандбол з методикою викладання», а також у визначенні їх впливу на рівень засвоєння знань та формування практичних навичок студентів. Особлива увага приділяється аналізу ефективності існуючих критеріїв та їх відповідності сучасним вимогам до підготовки фахівців.У статті проаналізовано такі критерії оцінки: оцінювання теоретичних знань (тестування, усні відповіді, реферати); практичних навичок (техніка виконання елементів гри, тактична підготовка, участь у змаганнях); методичних навичок (розробка конспектів та проведення тренувальних занять, аналіз відеоматеріалів); активності на заняттях та самостійної роботи здобувачів вищої освіти. Розглянуто також вплив кожного з цих критеріїв на мотивацію студентів та їхнє ставлення до навчального процесу.Результати дослідження показали, що ефективне використання різноманітних критеріїв оцінки сприяє підвищенню якості навчання та формуванню компетентностей студентів. Особливо важливим є поєднання теоретичної та практичної оцінки, а також оцінка методичних навичок, що є ключовими для майбутніх тренерів та викладачів. Виявлено, що чіткі та зрозумілі критерії оцінки сприяють кращому розумінню студентами вимог до них та підвищенню їхньої відповідальності за результати навчання.У статті представлено рекомендації щодо вдосконалення критеріїв оцінки в дисципліні «Гандбол з методикою викладання», які можуть бути використані для підвищення ефективності навчального процесу та якості підготовки фахівців у галузі фізичної культури і спорту.
Посилання
Лєонтьєв О., Лєонтьєва І. Форми контролю знань студентів навчально-наукового інституту фізичного виховання і спорту в процесі вивчення дисципліни «Футзал з методикою викладання». Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том IV: Зміни та синергія в розвитку науки та освіти [колективна монографія] / [Наукова редакція: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький]. Конін, Ужгород, Херсон, Київ: Посвіт, 2020. 292 с.
Киричок І.В., Павленко Т.Б. Якість академічних текстів як складова доброчесних практик закладу вищої освіти. Актуальні проблеми вищої медичної освіти і науки: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Харків, 8 квітня 2021 р.) / ред. кол.: В.А. Капустник, В.Д. Марковський, В.В. М’яcоєдов та ін. Харків : ХНМУ, 2021. С. 84-86.
Шадейко Г.П. Організація контролю навчальної діяльності студентів. URL: http://umo.edu.ua/images/content/ nashi_vydanya/stud_almanah/v_1/66.pdf
Пасічник В. Теорія і методика викладання баскетболу: навч. посіб. / Вікторія Пасічник. Л. : ЛДУФК, 2015. 78 с.
Освiтньо-професiйна програма «Спорт» Перший (бакалаврський) рівень вищоi освiти. Галузi знань 01 Освіта/Педагогiка. Спецiальнiсть 017 Фізична культура і спорт. URL: https://drive.google.com/drive/folders/1F9JZw7 gyxBuLr9u0hmSHZqRvfbq2yGYi
Романенко С., Тітова Г. Методичні рекомендації для проведення практичних занять та організації самостійної роботи з дисципліни «Спортивні ігри з методикою викладання» для здобувачів вищої освіти за першим (бакалаврським) рівнем спеціальності 017 Фізична культура і спорт: метод. реком. Одеса: Університет Ушинського, 2022. 36 с. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/16118/1/Romanenko%20Sergey%20Stepanovich.pdf