ВИКОРИСТАННЯ УКРАЇНСЬКОГО ТРЕНАЖЕРУ ALFA GRAVITY ДЛЯ ГАРМОНІЗАЦІЇ ТІЛЕСНОГО ТА МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ'Я

Автор(и)

  • Олена Юріївна Молодова Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка https://orcid.org/0009-0005-8886-8668

DOI:

https://doi.org/10.32782/olimpspu/2025.1.15

Ключові слова:

Alfa Gravity, психоемоційне відновлення, тілесний інтелект, корекційна педагогіка, спеціальна освіта, індивідуальний підхід, міждисциплінарний аналіз

Анотація

Останніми роками серед практиків адаптивної фізкультури спостерігається значне зростання інтересу до інноваційних тренажерів, що здатні не лише покращити фізичну форму, а й відновити ментальне здоров'я, стимулювати підсилення когнітивних функцій. Яскравий представник подібних методик – український тренажер Alfa Gravity. Цей унікальний метод поєднує тілесно-орієнтований підхід, психосоматику, лікувальну фізкультуру та фізичну реабілітацію, що дозволяє користувачам ефективно тренувати м'язи, покращувати координацію та підвищувати загальну витривалість.У статті розглянуто особливості Alfa Gravity, його переваги та вплив на здоров'я, наведені практичні рекомендації щодо використання методики, зокрема в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Дослідження базується на загально-наукових, порівняльних, пошукових та практичних методиках, включаючи багаторічний досвід тренерської діяльності у співпраці з громадськими та благодійними організаціями. Результати вказують на високу ефективність цієї методики для поліпшення самопочуття та емоційного стану, покращення постави, зміцнення та надання еластичності м’язам, ментального оздоровлення, підвищення загального тонусу.

Посилання

Колишкін О.В. Адаптивна фізична культура як важлива галузь соціальної практики. Inclusion and Diversity. 2023. Вип. 1. С. 28-32. https://doi.org/10.32782/inclusion/2023.1.6.

Ломинога С.І., Журбенко Н.М. Застосування програми фізичної реабілітації при захворюваннях опорно-рухового апарату у дітей та підлітків на прикладі спортивно-оздоровчого клубу «Патріот» у місті Вінниці. Здоров’я людини в сучасному культурно-освітньому просторі. 2018. С. 142-145. https://repository.sspu.edu.ua/ handle/123456789/5778

Лядський І.К. (2024) Соціально-емоційне навчання та тілесний інтелект. Психологія і соціальна робота у ХХІ столітті: зб. наук. матеріалів ІІ Міжнарод. наук.-практ. форуму. м. Полтава. С. 350-352.

Молодова О.Ю. (2024) Ментальне здоров'я та тілесна усвідомленість. Психологія і соціальна робота у ХХІ столітті: зб. наук. матеріалів ІІ Міжнарод. наук.-практ. форуму. м. Полтава. С. 364-367.

Фролов Я.М., Тесленко А.О., Юденко О.В., Крушинська Н.М. Суглобова гімнастика – ефективна складова комплексних програм фізкультурно-спортивної реабілітації учасників АТО. Теоретико-методичні аспекти фізичної культури і спорту. 2020. С. 96–108. https://previous.scientia.report/index.php/archive/article/view/1767

Фурман Є.М. Формування мотивації до занять фізичною культурою засобами “Альфа Гравіті”. Кваліфікаційна робота магістра спеціальності 017 "Фізична культура і спорт". Наук. керівник В.Г. Бабій. Запоріжжя: ЗНУ, 2020. 66 с. https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1796

Cutts B. B., Darby K. J., Boone C. G., and Brewis A. (2009) City structure, obesity, and environmental justice: an integrated analysis of physical and social barriers to walkable streets and park access, Social Science & Medicine. Vol. 69. № 9. 1314–1322, https://doi.org/10.1016/j.socscimed.2009.08.020.

Kolyshkin O.V. (2024) Development of the motor sphere of children with intellectual disabilities with the participation of families. Inclusion and Diversity. Vol. 4. P. 19-23. https://doi.org/10.32782/inclusion/2024.4.4

MacEachern, S., Forkert, N. D., Lemay, J. F., & Dewey, D. (2021). Physical Activity Participation and Barriers for Children and Adolescents with Disabilities. International Journal of Disability, Development and Education, 69(1), 204–216. https://doi.org/10.1080/1034912X.2021.1952939

McCarthy N., Hall A., Shoesmith A., Sutherland R., Hodder R., Campbell E., Nathan N. (2021) Australian children are not meeting recommended physical activity levels at school: Analysis of objectively measured physical activity data from a cross sectional study. Preventive Medicine Reports. Vol. 23. https://doi.org/10.1016/j.pmedr.2021.101418.

Palaščáková D., Liadskyi I., Senko I. Gender aspects of social intelligence management in the context of entrepreneurial and civic engagement. Journal of Women's Entrepreneurship and Education. 2023. P. 92-108. https://doi. org/10.28934/jwee23.pp92-108

Shields N. and Synnot A. (2016) Perceived barriers and facilitators to participation in physical activity for children with disability: a qualitative study, BMC Pediatrics. Vol. 16, № 1, https://doi.org/10.1186/s12887-016-0544-7.

Shuttleworth, H., Hickey, L., & Toovey, R. (2023). Pathways to participation in gymnastics for children with disability. Disability and Rehabilitation, 46(11), 2365–2373. https://doi.org/10.1080/09638288.2023.2221460

Wijayanti, D. G. S., Yuwono, C., Rizqanada, A., Berlianti, D., Tadita, A. D., Pamungkas, D. B. A., & Ngatinah, N. (2024). Cultivating Movement for Students with Special Needs Through Creative Gymnastics to Maintain Physical Fitness. Jurnal Abdimas, 28(2), 168–171. https://doi.org/10.15294/s9jwqk77

Xu C, Yao M, Kang M, Duan G. (2020) Improving physicalfitness of children with intellectual and developmentaldisabilities through an adapted rhythmic gymnasticsprogram in China. BioMed Research International. https://doi.org/10.1155/2020/2345607

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-24